iZafe Group AB (publ) ("iZafe" eller "Bolaget") meddelar att man i samband med kvartalsrapporten för tredje kvartalet 2021, som kommer att publiceras 08:30 CET den 29 november 2021, ger aktieägare, media och övriga intressenter möjligheten att ställa frågor till bolaget.

Frågorna kommer att besvaras av VD Anders Segerström och publiceras på iZafe Groups investerarsida den 8 december 2021 under rubriken finansiella rapporter, investerarfrågor.
 
Välkommen att skicka in dina frågor till senast kl 10:00 CET den 1 december 2021.
 

iZafe Group AB (publ) ("iZafe" eller "Bolaget") meddelar att man anställt Carl-Fredrik Bothén som Chief Marketing Officer (CMO) för Bolaget. Han tillträdde sin tjänst den 8 november 2021.

Carl-Fredrik har 25 års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och digitalisering. Han har bland annat arbetat som nordisk marknadschef för TP-Link Nordic AB och som marknadschef för Sixt rent a car. Carl-Fredrik har också erfarenheter från arbete i tillväxtföretag i olika utvecklingsskeden med fokus på bland annat strategiarbete och tillväxt. Han kommer även lägga stor vikt på Bolagets IR-strategi och i samband med detta även bli kontaktperson för aktieägare och investerare.

– I vår tillväxtresa har det blivit naturligt att skapa en ny tjänst och ta in en senior CMO i bolaget. Med Carl-Fredriks gedigna erfarenhet av marknadsföring och strategiska erfarenheter av strukturerat och långsiktigt varumärkesarbete, är jag övertygad om att han kommer att vara en viktig tillgång i vår fortsatta tillväxtresa och ledningsgrupp, säger Anders Segerström, CEO för iZafe Group AB.

“Med mångåriga erfarenheter av arbete med marknadskommunikation, strategisk planering och affärsutveckling på internationellt etablerade bolag kan jag tillföra kompetens till iZafe Group genom att vidareutveckla verksamheten till att bli ett vinstdrivande bolag. Jag har i ett tidigt skede bildat mig en tydlig uppfattning av vårt nuläge och ser en stor potential att tillsammans med en mycket engagerad organisation. Jag kommer kunna bidra till att öka vår varumärkeskännedom och påvisa försäljningssiffror, kortsiktigt och långsiktigt”, säger Carl-Fredrik Bothén, CMO på iZafe Group AB.

iZafe Group AB (publ.) (”iZafe” eller ”Bolaget”) meddelar att priset för konsumentversionen av Dosell kommer att vara 299 kronor i månaden.

Dosell Konsument är en abonnemangstjänst helt utan bindningstid eller uppsägningstid. Abonnemang för Dosell Konsument kan tecknas och bekostas av till exempel anhöriga för användarens räkning, eller av användaren själv. Efter att kunden har köpt hårdvaran för 499 kronor på apoteket.se erbjuder tjänsten enkel registrering med betalningslösning direkt i appen. 

”Vi är mycket glada att Dosell från och med måndag den 18 oktober kommer finnas tillgänglig på apoteket.se för vem som helst att köpa, till en anhörig eller till sig själv. Redan i ett tidigt skede har vi ett tjugotal nöjda användare som testat Dosell före lansering. Vi har besökt några av dem för att höra mer om hur deras vardag har förenklats och hur deras följsamhet till medicineringen har förbättrats med hjälp av Dosell. Se denna video där två av våra användare och deras familjer beskriver sina upplevelser. Dosell Konsument är ett välkommet hjälpmedel i hemmet för alla de människor som medicinerar dagligen”. säger Anders Segerström, VD för iZafe. 

Om Dosell Konsument
Dosell Konsument och Dosell-appen är en enklare version av iZafes professionella lösning och anpassad så att användare och anhöriga själva kan administrera och säkerställa rätt medicinering utan att vara beroende av vårdpersonal. Båda versionerna av produkten är kompatibla med dospåsar från samtliga leverantörer på marknaden.
 
Dosell Konsument kommer finnas tillgänglig för leverans via Apoteket på måndag den 18 oktober 2021 men det är redan nu möjligt att anmäla intresse för att säkra tillgänglighet när Dosell Konsument lanseras.

iZafe Group AB (publ.) (”iZafe” eller ”Bolaget”) meddelar att lanseringen av Dosell Konsument som slutprodukt till vårdtjänsten Sempli Farma påbörjas. Redan idag har 25 apotek i Italien anslutit sig till tjänsten och marknadsför den löpande – men Sempli Farma har högre ambitioner och är optimistiska till att involvera minst 150 italienska apotek i den första fasen av kommersialiseringen.

Samtliga patienter som redan är anslutna till Sempli Farma genom de 25 befintliga apoteken kommer vid årsskiftet att erbjudas Dosell, och Bolaget ser således med optimism på möjligheten att påbörja försäljning till italienska slutanvändare efter årsskiftet.

”Den kommande lanseringen av konsumentversionen i Sverige har gett oss värdefulla insikter för att planera för ett lyckat genombrott även i Italien. Våra förväntningar på den italienska marknaden är stora inför 2022. Vad som är mycket positivt är att Dosell kommer kunna dra nytta av skattelättnader vid inköp av digitala system i Italien. Detta bäddar för en snabb och skalbar kommersialisering i Italien parallellt med Sverige.” säger Anders Segerström, VD för iZafe Group.

iZafe har förberett robotar inför flera pilotprojekt med Dosell i Italien. Efter ett par månaders användning kommer Sempli Farma samla in intervjuer och referensvideos som ska användas som kommunikationsverktyg och göras tillgängliga inom försäljningsnätverket.

”Marknaden har tagit emot lanseringen av Sempli Farma väl och vår marknadsföringskampanj, där läkemedelsroboten Dosell presenteras som slutkomponent, har haft en mycket bra effekt. Dosell är unik på marknaden och färdigställer vårt utbud av tjänster för att öka följsamhet. Under de senaste nio månaderna har vi blivit kontaktade av alla de stora aktörerna inom vårdsektorn (apotekskedjor och andra vårdnätverk) och vi har många pågående förhandlingar. Vi vill tro att vi har bidragit till att göra apotek och de olika intressenterna medvetna om vikten av dosförpackade läkemedel för att öka följsamhet och förstärka folkhälsan.” säger Alessandro Iadecola, VD för Remedio S.R.L och Sempli Farma.

Under första kvartalet 2022 kommer Sempli Farma inleda integrerad försäljning och kommersialisering av Dosell. Produkten kommer i samband med detta erbjudas till de patienter som redan abonnerar på Sempli Farma genom de 25 redan anslutna apoteken. Med de estimerade 150 apotek som sedan involveras kommer en god grund ha lagts för lansering i Italien. En framgångsrik försäljningsstart skulle innebära att iZafe kan blicka framåt mot vidare internationell expansion där Spanien och Portugal ligger närmast i tiden. För närvarande finns ingen direkt konkurrent till Dosell i varken Italien, Spanien eller Portugal.

Om Sempli Farma by Remedio S.R.L
Det italienska vårdbolaget Remedio har byggt ett nätverk av strategiskt utvalda samarbetspartners i Italien för att hitta en kombination av olika hjälpmedel inom läkemedelshantering och distributionskanaler som möjliggör för äldre att bo hemma längre. Till skillnad från i Sverige har möjligheten att få medicin på dosrulle inte funnits i Italien; detta har inspirerat Remedio till att lansera konceptet dospåsar och utveckla helhetslösningen Sempli Farma.

Sempli Farma är en tjänst som via apoteken kopplar ihop behandlande läkare med brukaren och dess anhöriga genom ett slutet system för läkemedelsdispensering. Vårdkonceptet har som syfte att minska vårdkostnader och effektivisera det italienska sjukvårdssystemet. Dosell blir den ultimata slutkomponenten genom att leverera dospåsarna samtidigt som följsamheten av medicineringen kan kontrolleras och statistik erhållas.

Sempli Farma har vuxit under 2020 och 2021 genom en kapitalanskaffning om 300 000 euro. Organisationen har stärkts upp med en klinisk ingenjör, en försäljningschef som arbetar med att skapa ett externt säljnätverk och en marknads- och kommunikationsavdelning.

iZafe Group AB (publ) (”iZafe” eller ”Bolaget”) meddelar att de har lämnat in flertalet fullföljningar av sin PCT-patentansökan. Härmed möjliggör Bolaget ett geografiskt bredare patentskydd, som är ett led i iZafes strategi för att stärka och vidareutveckla sina immateriella tillgångar internationellt.

Det aktuella skyddsomfånget avser läkemedelsroboten Dosell och dess tjänster. Ansökan om skydd har inlämnats i de nyckelmarknader iZafe identifierat samt sett stor efterfrågan för Dosell. Dessa marknader är Europa, USA, Ryssland och Kina. Det omfattande geografiska patentskyddet söks i syfte att förbereda inför den internationella expansion som planeras genomföras efter den pågående företrädesemissionen.

”Läkemedelsroboten Dosell uppfattas enkel och smidig att använda, både för användaren och vårdgivare, och det kombinerat med en bra prisbild gör att vi ser stor potential internationellt både för vår företagsversion och konsumentversion. Det är därför avgörande att jobba strategiskt med våra immateriella tillgångar när vi expanderar verksamheten.” säger Anders Segerström, VD för iZafe Group.

Vidare har Bolaget ingivit en internationell patentansökan avseende avancerade, digitaliserade och smarta funktioner som tillhandahåller en mer intelligent och anpassningsbar version av Dosell.

Genom att använda sensorer och annan digital vårdutrustning i hemmet och regelbundet mäta patientspecifika data tillhandahåller systemet en ännu säkrare medicinering av patienterna. Den internationella patentansökan möjliggör för iZafe att erhålla patent i mer än 150 länder. Den nuvarande patentansökan skapar en stark grund för patentskydd på utvalda marknader inklusive Sverige, hela Europa, Asien och USA.

iZafe Group AB (publ) (”iZafe” eller ”Bolaget”) meddelar att vice styrelseordförande Göran Hermansson och verkställande direktör Anders Segerström tillsammans tecknar ytterligare 458 000 units i den pågående företrädesemissionen av units (”Företrädesemissionen”), vilken offentliggjordes genom pressmeddelande den 6 september 2021. Ett EU-tillväxtprospekt innehållandes fullständiga villkor för Företrädesemissionen publicerades och pressmeddelades den 24 september 2021.

Bolaget kan idag meddela att Göran Hermansson och Anders Segerström tillsammans kommer att teckna 458 000 units motsvarande 687 000,00 SEK. Göran Hermansson tecknar 324 667 units, motsvarande 487 000,50 SEK. Anders Segerström tecknar 133 333 units, motsvarande 199 999,50 SEK, utöver en tidigare teckningsförbindelse om 315 046,50 SEK. För att möjliggöra teckning genom nyttjande av uniträtter har Anders Segerström erhållit uniträtter från Göran Hermansson. Detta innebär att styrelse och ledning har tecknat totalt 876 149 units, motsvarande 1 314 233,50 SEK i den pågående Företrädesemissionen.

Teckningsförbindelser
Företrädesemissionen omfattas sedan tidigare till cirka 18 procent av teckningsförbindelser och till cirka 82 procent av emissionsgarantier. Sammanlagt omfattas därmed 100 procent av Företrädesemissionen av teckningsförbindelser och emissionsgarantier innan Göran Hermanssons och Anders Segerströms ytterligare teckningar.

Teckningsförbindelser har lämnats av ett antal befintliga aktieägare i Bolaget (bland annat av styrelseordförande Joachim Källsholm, styrelseledamot Richard Wolff, VD Anders Segerström, CFO Ida Almgren, försäljningschef Tobias Johansson, tidigare styrelseordförande Carl Johan Merner samt Bolagets grundare Göran Sjönell och Sten Röing) såväl som externa investerare.

Viktiga datum i Företrädesemissionen
Handel i uniträtter på Nasdaq First North Premier Growth Market: 4 oktober – 13 oktober 2021
Teckningsperiod för Företrädesemissionen: 4 oktober – 18 oktober 2021
Offentliggörande av utfall i Företrädesemissionen: 21 oktober 2021

Rådgivare
Mangold Fondkommission AB är finansiell rådgivare till iZafe i samband med Företrädesemissionen. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med Företrädesemissionen.

iZafe Group AB (publ.) meddelar att Dosell Konsument lanseras den 18 oktober via Apoteket AB. Den första leveransen av Dosell Konsument skickas till Apoteket idag den 4 oktober inför säljstarten. I samband med lanseringen har media bjudits in till en pressträff den 14 oktober där Dosell Konsument kommer presenteras av bland annat VD Anders Segerström och av uppfinnaren till Dosell, allmänläkaren Göran Sjönell.

Under sommaren tecknades ett exklusivt samarbetsavtal med Apoteket AB för att introducera läkemedelsroboten Dosell på konsumentmarknaden i Sverige. iZafe Group skapar tillsammans med Apoteket en möjlighet för alla 2,3 miljoner människor som medicinerar dagligen bara i Sverige att själva prioritera proaktivitet för att undvika läkemedelskador eller felmedicinering.

”Att läkemedelsskador är ett verkligt problem i samhället råder det inga tvivel om. Det är fortfarande svårt att skapa insikt kring ämnet då man i första hand vid en skada inte själv kan peka på att den uppstått som konsekvens av felmedicinering. Varje år blir cirka 35 000 äldre så sjuka av sina läkemedel att de måste ha sjukhusvård. Det är med stolthet vi gör Dosell tillgänglig för Alla som äter mediciner regelbundet och vill förebygga felmedicinering med bättre läkemedelsöversikt och ökad följsamhet innan en skada sker. När vår pågående emission är avslutad kommer vi kunna skala upp produktionen och inleda den försäljningsperiod som vi alla tålmodigt väntat på. Den kommande lanseringen till allmänheten välkomnas i en pressträff den 14 oktober där vi bjudit in media.” Säger Anders Segerström, VD iZafe Group.

Om Dosell Konsument
Dosell Konsument är en abonnemangstjänst som kommer finnas tillgänglig för leverans via Apoteket den 18 oktober 2021. Det är redan nu möjligt att anmäla intresse för att säkra tillgänglighet när Dosell Konsument lanseras.

iZafe Group AB (publ.) meddelar att Bolaget för andra året i rad är ett av de nominerade bidragen att vinna Guldpillret. iZafe Group medverkar i tävlingen med Dosell Konsument – Sveriges första läkemedelsrobot för konsumenter, som den 18 oktober lanseras via Apoteket. Vinnaren av Guldpillret utses den 30 september.

Läkemedelsförsäkringen, i samarbete med Dagens Medicin, delar varje år ut Guldpillret. Priset delas ut för att uppmuntra anställda inom sjukvården, apotekssektorn och forskarvärlden att identifiera nya arbetssätt och metoder inom hälso- och sjukvården. Nya arbetssätt ska bidra till att uppnå en säkrare läkemedelsanvändning och därmed en bättre hälsa hos patienterna.

”Felmedicinering är idag ett stort problem i samhället. Vår statistiskt säkerställda marknadsundersökning visar att 87 procent av multimedicinerande patienter över 60 år sätter säkerheten främst. Vi vill bidra till en tryggare läkemedelsanvändning med läkemedelsroboten Dosell. Den automatiserar medicineringen, vilket innebär att individen kan sköta sin medicinering i hemmet enklare och försäkra sig om att man tar rätt dos i rätt tid”, säger Anders Segerström, VD på iZafe Group.

Dosell Konsument matar ut rätt medicin förpackat i dospåsar – rätt dos i rätt tid. Den påminner även när det är dags att ta medicinen.

”Dessutom slipper anhöriga oroa sig. De underrättas via SMS när det finns glömd medicin som måste tas. Genom att automatisera processen blir det både enklare och tryggare för alla inblandade”, avslutar Anders Segerström.

Om Dosell Konsument

  • Dosell Konsument och Dosell-appen är en nischad version av iZafe Groups professionella lösning och anpassad så att brukare och anhöriga själva kan administrera och säkerställa rätt medicinering utan att vara beroende av vårdpersonal. Båda versionerna av produkten är kompatibla med dospåsar från samtliga leverantörer på marknaden.
  • Dosell Konsument är en abonnemangstjänst. Abonnemang för Dosell Konsument kan tecknas och bekostas av till exempel anhöriga för brukaren räkning.
  • Dosell Konsument kommer finnas tillgänglig för leverans via Apoteket i oktober 2021 men det är redan nu möjligt att anmäla intresse för att säkra tillgänglighet när Dosell Konsument lanseras. Klicka här. 

Extra bolagsstämma i iZafe Group AB, org. nr 556762-3391 (“iZafe” eller “Bolaget”) ägde rum idag den 23 september 2021. Mot bakgrund av den extraordinära situation som råder till följd av covid-19-pandemin genomfördes extra bolagsstämman med enbart poströstning, utan fysiskt deltagande. Stämman beslutade med erforderlig majoritet i enlighet med följande:

Godkännande av styrelsens beslut om en företrädesemission av units 
Stämman beslutade att godkänna styrelsens beslut från den 6 september 2021 om att genomföra en företrädesemission av units. Genom företrädesemissionen utfärdas högst 35 435 674 units, motsvarande 35 435 674 aktier och 35 435 674 teckningsoptioner. Genom företrädesemissionen kan aktiekapitalet komma att öka med högst 35 435 674 kronor. Vid fullt utnyttjande av de teckningsoptioner som omfattas av företrädesemissionen kan aktiekapitalet komma att öka med ytterligare 35 435 674 kronor. 
 
Rätt att teckna units ska med företrädesrätt tillkomma de som på avstämningsdagen för emissionen, den 30 september 2021, är registrerade aktieägare i Bolaget, varvid innehav av en (1) befintlig aktie berättigar till en (1) uniträtt. En (1) uniträtt berättigar till teckning av en (1) unit. En (1) unit består av en (1) nyemitterad aktie och en (1) teckningsoption av serie TO10 B. Teckning av nya units ska ske genom kontant betalning under tiden från och med den 4 oktober 2021 till och med den 18 oktober 2021. Teckningskursen per unit är 1,50 kronor, vilket motsvarar en teckningskurs per aktie om 1,50 kronor (teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt). Varje teckningsoption av serie TO10 B berättigar till teckning av en (1) ny aktie i bolaget till en teckningskurs motsvarande 70 procent av den volymvägda genomsnittliga betalkursen för Bolagets aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under perioden 12 september 2022 till och med den 23 september 2022, dock lägst aktiens kvotvärde och högst 2,25 kronor. Nyteckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner kan ske mellan 27 september 2022 till och med den 11 oktober 2022. 
 
Företrädesemissionen kan vid full teckning initialt tillföra Bolaget cirka 53 MSEK. 
 
Beslut om särskilt emissionsbemyndigande 
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att – vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma – besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier samt att emittera teckningsoptioner i sådan utsträckning som från tid till annan är tillåten enligt bolagsordningen. Bemyndigandet ska dock endast kunna nyttjas (i) för en riktad emission av högst 4 666 666 aktier och 4 666 666 teckningsoptioner till utgivaren av den kreditfacilitet som Bolaget upptog under första kvartalet 2021 och i enlighet med det pressmeddelande som Bolaget offentliggjorde den 6 september 2021 och (ii) för en riktad emission av aktier och teckningsoptioner till de som ingått emissionsgarantier i den företrädesemission som Bolaget offentliggjorde genom pressmeddelande den 6 september 2021. Nyemission av aktier, liksom emission av teckningsoptioner, ska kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor. Det noteras att detta bemyndigande inte ersätter det bemyndigande som beslutades på årsstämman den 28 juli 2021. 

iZafe Group AB (publ.) meddelar att pilotprojektet nu avslutats med positivt resultat vilket bäddar för en framgångsrik lansering på den svenska och italienska marknaden. Testpersonerna i pilotprojektet har sagt sitt: Dosell Konsument är ett välkommet hjälpmedel på marknaden.

Under sommaren har ett pilotprojekt genomförts med tjugo personer ur en grupp av flera hundra intressenter som testat Dosell Konsument för egen räkning eller för att hjälpa en anhörig. Deltagarna har kontinuerligt utvärderat produkten och givit förslag på förbättringar som iZafe Group arbetar med att uppdatera inför den kommande lanseringen av Dosell Konsument.

Efter testperioden har iZafe Group gjort en slutlig utvärdering med deltagarna för att identifiera hur deras medicinering utvecklats sedan de började använda Dosell samt för att få information om deras inställning till att fortsätta med tjänsten.

”Dosell är min bästa vän – den vill jag aldrig vara utan”. ”Roboten har minskat mina läkemedelsmissar på helgerna när man har mycket annat”. ”Jag har fått bättre kontinuerlig medicinering på fasta tider. ”Dosell ökade tryggheten för min mor och minskade min oro – Dosell kan definitivt förlänga perioden av självständighet”. ”Jag skulle inte klara mig utan min Dosell”. ”Min dotter vill inte vara utan Dosell och gå tillbaka till manuell hantering av mediciner där man ständigt är osäker och måste påminna flera gånger om dagen om att medicin ska tas.”Dosell är saknad av både hemtjänsten och av min mor. Den underlättade väldigt mycket för att komma ihåg att ta medicinen på utsatt tid. Det var ett lugn att veta att medicinen levererades.” Orden från användare eller anhöriga som deltagit som testpersoner i pilotprojektet under sommaren 2021 påvisar att Dosell Konsument är ett välkommet hjälpmedel på marknaden som man inte vill vara utan.

”Intresset för att testa Dosell Konsument har varit stort och jag kan konstatera att responsen varit mycket bra. De tjugo personerna som deltagit i testperioden har varit helt olika profiler vilket indikerar att Dosell lämpar sig till en rad olika kundgrupper. Hela 95 procent vill behålla sin Dosell och fortsätta med tjänsten. De uppskattar att Dosell är enkel att använda samt att deras följsamhet har förbättrats. Det här stärker oss inför den kommande lanseringen till allmänheten”, säger Anders Segerström, VD för iZafe Group.

Den entusiastiska responsen och det positiva mottagandet av konsumentversionen i Sverige gör att iZafe Group är redo att påbörja lanseringen i Italien via tjänsten Sempli Farma där konceptet dospåsar tagits fram och fått ökad spridning. Den italienska marknaden har en avsevärd potential med motsvarande 8,8 miljoner invånare över 65 år som konsumerar fler än fem läkemedel per dygn. Av dessa upplever mer än 50 procent svårigheter med att följa sina läkemedelsbehandlingar. I Italien finns ett accelererande behov att automatisera läkemedelshanteringen där konsumentversionen av Dosell efterfrågats som det självklara alternativet.

”Den italienska marknaden är flera gånger så stor som den svenska och vi ser en otrolig potential till en bred utrullning av Dosell nu när Italien påbörjar sin digitaliseringsresa inom vården för att ge fler en tryggare och enklare medicinering hemma, något som enligt samhällets ambition bidrar till lägre vårdkostnader med minskad risk för felmedicinering. De italienska dospåsarna har validerats med Dosell och aktiv marknadsföring görs mot apoteken.” avslutar Anders Segerström.

Efter lanseringen av Dosell Konsument i Sverige och i Italien ser iZafe Group stor potential på ett flertal andra marknader i Europa så som Norge, Finland, Spanien, Portugal och England, där man planerar för att hitta rätt partners för att på sikt lansera konsumentversionen.

Om Dosell Konsument
Dosell Konsument och Dosell-appen är en nischad version av iZafe Groups professionella lösning och anpassad så att brukare och anhöriga själva kan administrera och säkerställa rätt medicinering utan att vara beroende av vårdpersonal. Båda versionerna av produkten är kompatibla med dospåsar från samtliga leverantörer på marknaden.

Dosell Konsument är en abonnemangstjänst. Abonnemang för Dosell Konsument kan tecknas och bekostas av till exempel anhöriga för brukaren räkning.

Dosell Konsument kommer finnas tillgänglig för leverans via Apoteket i oktober 2021 men det är redan nu möjligt att anmäla intresse för att säkra tillgänglighet när Dosell Konsument lanseras.

Om Sempli Farma by Remedio
Det italienska vårdbolaget Remedio har byggt ett nätverk av strategiskt utvalda samarbetspartners i Italien för att hitta en kombination av olika hjälpmedel inom läkemedelshantering och distributionskanaler som möjliggör för äldre att bo hemma längre. Till skillnad från i Sverige har möjligheten att få medicin på dosrulle inte funnits i Italien; detta har inspirerat Remedio till att lansera konceptet dospåsar och utveckla helhetslösningen Sempli Farma.

Sempli Farma är en tjänst som via apoteken kopplar ihop behandlande läkare med brukaren och dess anhöriga genom ett slutet system för läkemedelsdispensering. Vårdkonceptet har som syfte att minska vårdkostnader och effektivisera det italienska sjukvårdssystemet. Dosell blir den ultimata slutkomponenten genom att leverera dospåsarna samtidigt som följsamheten av medicineringen kan kontrolleras och statistik erhållas.

Webbdesign av Comlog Webbyrå Stockholm