iZafe Group AB (publ) ("iZafe" eller "Bolaget") meddelar att man anställt Carl-Fredrik Bothén som Chief Marketing Officer (CMO) för Bolaget. Han tillträdde sin tjänst den 8 november 2021.
Carl-Fredrik har 25 års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och digitalisering. Han har bland annat arbetat som nordisk marknadschef för TP-Link Nordic AB och som marknadschef för Sixt rent a car. Carl-Fredrik har också erfarenheter från arbete i tillväxtföretag i olika utvecklingsskeden med fokus på bland annat strategiarbete och tillväxt. Han kommer även lägga stor vikt på Bolagets IR-strategi och i samband med detta även bli kontaktperson för aktieägare och investerare.
– I vår tillväxtresa har det blivit naturligt att skapa en ny tjänst och ta in en senior CMO i bolaget. Med Carl-Fredriks gedigna erfarenhet av marknadsföring och strategiska erfarenheter av strukturerat och långsiktigt varumärkesarbete, är jag övertygad om att han kommer att vara en viktig tillgång i vår fortsatta tillväxtresa och ledningsgrupp, säger Anders Segerström, CEO för iZafe Group AB.
“Med mångåriga erfarenheter av arbete med marknadskommunikation, strategisk planering och affärsutveckling på internationellt etablerade bolag kan jag tillföra kompetens till iZafe Group genom att vidareutveckla verksamheten till att bli ett vinstdrivande bolag. Jag har i ett tidigt skede bildat mig en tydlig uppfattning av vårt nuläge och ser en stor potential att tillsammans med en mycket engagerad organisation. Jag kommer kunna bidra till att öka vår varumärkeskännedom och påvisa försäljningssiffror, kortsiktigt och långsiktigt”, säger Carl-Fredrik Bothén, CMO på iZafe Group AB.