iZafe Group AB ("iZafe Group") tillkännager idag att de har mottagit en officiell beställning på 500 enheter av Dosell från Ti medi, som är en dedikerad partner till iZafe Group sedan april 2023. Dessa enheter har nyligen blivit producerade och kommer att levereras till Spanien i augusti 2024, i tid för Ti medis planerade lansering i höst av sitt nya unika koncept för den spanska marknaden.

Ti medi, i samarbete med sina 1400 apotek, kommer att lansera en innovativ lösning som kombinerar deras dospåspaketeringsmaskiner med Dosell läkemedelsrobot. Apoteken, som idag beställer dospåspaketeringsmaskiner från Ti medi, kommer nu att kunna erbjuda konsumenter en komplett lösning där Dosell levereras tillsammans med de dospåsar som tillverkas med Ti medis maskiner. Detta integrerade system kommer att möjliggöra att all data sammanställs, vilket gör det möjligt för apotekare att följa upp patienternas medicinföljsamhet på ett nytt och effektivt sätt.

”Vi är glada att samarbeta med iZafe Group och att inkludera Dosell i vårt nya koncept för den spanska marknaden. Med den här nya kundsresan kan vi nu kombinera våra dospaketeringsmaskiner med Dosell läkemedelsautomat och därmed erbjuda våra apotek en unik och komplett innovativ lösning som kommer förbättra patienternas följsamhet i sin medicinering.” Säger Marc Tarruell Tibau, VD för Ti Medi.

”Efter ett år av dedikerat arbete med Ti medi ser vi nu konkreta resultat av vårt arbete att skapa en riktad kundresa för den spanska marknaden. Denna beställning visar på den höga effektiviteten i vår gemensamma satsning, och vi är glada över att den spanska marknaden nu kan börja använda Dosell. Vår teknologi och kapacitet, i kombination med enkelheten i vår lösning, kommer göra en verklig skillnad både för apotekare och patienter, ”säger Anders Segerström, VD för iZafe Group.

iZafe Groups VD Anders Segerström presenterade bolaget på Aktiespararnas evenemang Aktiedagarna den 11 juni.

Presentationens höjdpunkter inkluderade:

  • Lansering av Dosell 3.0: En uppdaterad version med kraftfullare processor och nya funktioner för att förbättra medicineringshantering och patientföljsamhet.
  • Marknadsutveckling: Betydande framsteg på flera europeiska marknader inklusive Sverige, Nederländerna, Spanien och andra länder.
  • Affärstillväxt: Stark organisk tillväxt och en hållbar affärsmodell med fokus på att minska vårdkostnader och förbättra patientsäkerheten.

Presentationen kan du se här.
Du hittar även denna presentation samt tidigare presentationer här.

iZafe Group (publ.) meddelar härmed att VD Anders Segerström kommer presentera tisdagen den 11 juni klockan 11.45 på Stora Aktiedagarna i Stockholm.

Tisdagen den 11 juni klockan 11.45 presenterar iZafe sin verksamhet på Stora Aktiedagarna i Stockholm. Adressen är Birger Jarlsgatan 61 A. Presentationen kommer också att sändas live och finnas tillgänglig i efterhand på Aktiespararnas Youtube-kanal samt på iZafes hemsida.

Mer information finns via denna länk https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/aktiedagarna-i-stockholm-42149

Årsstämman i iZafe Group AB, orgnr. 556762-3391, (”Bolaget”) ägde rum torsdagen den 30 maj 2024 på Bolagets kontor samt digitalt via Teams. Årsstämman beslutade, bland annat följande:

Fastställande av resultat- och balansräkning
Fastställande av resultat- och balansräkning för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 2023.

Utdelning
Stämman beslutade att ingen utdelning lämnas och att årets resultat balanseras i ny räkning.

Styrelse och revisor
Stämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av fyra ordinarie ledamöter utan suppleanter. Stämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Göran Hermansson och Magnus Engman samt om nyval av Richard Wolff som ordinarie styrelseordförande och Jenny Styren till ordinarie styrelseledamot. Den auktoriserade revisorn Johan Kaijser omvaldes till Bolagets revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Styrelse- och revisorsarvode
Stämman fastställde styrelsearvode med 114 600 kronor och ersättning till styrelseordförande med 171 900 kronor. Alla ersättningar som en styrelseledamot erhåller från Bolaget i enhetlig med godkända uppdragsavtal kan avräknas mot styrelsearvodet. Arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler
Stämman fastställde att bemyndiga styrelsen att – vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma – besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier samt att emittera teckningsoptioner och konvertibler motsvarande högst tjugo (20) procent av det totala antalet utestående aktier i Bolaget vid den tidpunkt då styrelsen första gången utnyttjar bemyndigandet. Nyemission av aktier eller emission av teckningsoptioner eller konvertibler ska ske till marknadsmässiga villkor och ska kunna ske med eller utan företrädesrätt för aktieägarna samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor.

iZafe Group AB ("iZafe Group") meddelar att deras partner Zafe Care Systems AB ("Zafe") har tilldelats vinst i en upphandling med Kristianstads kommun för tillhandahållande av iZafes läkemedelsautomater Dosell. Upphandlingen omfattar 150-190 enheter, med ett uppskattat värde på 3,7-4,3 MSEK. Avtalet är mellan Zafe och iZafe Groups helägda dotterbolag Dosell AB.

Avtalsperioden sträcker sig över fyra år, från 2024 till 2028. Ordervärdet på 3,7-4,3 MSEK reflekterar det totala värdet för Dosell och iZafe Group.

"Det är en ära att samarbeta med en ledande aktör inom automatiserad läkemedelsdosering. Med Dosell kan vi säkerställa att patienter får rätt medicin i rätt tid, vilket minskar risken för läkemedelsskador och ökar tryggheten för både patienter och anhöriga. Ihop med Sensorem kan vi ytterligare stärka patienternas självständighet genom att påminna dem om att ta sin medicin i tid. Vår teknik skapar självständighet och trygghet, och vi är stolta över att bidra till en säkrare vård.
Zafe står för jordnära och omtänksam service, alltid med flexibla lösningar anpassade efter individuella behov." säger Per La Fleur, VD för Zafe Care Systems.

iZafe Group AB ("iZafe Group"), i samarbete med Atea Sverige AB, är stolta att meddela sin närvaro på Vitalis 2024, Nordens ledande mötesplats för framtidens hälsa, vård och omsorg. Som en del av Atea Sveriges omfattande utställning kommer iZafe Group att ställa ut i Ateas monter. Mässan kommer att äga rum på Svenska Mässan i Göteborg från den 14 till den 16 maj.

Vitalis är en arena där e-hälsa, välfärdsteknik och innovation står i fokus. Här samlas branschens främsta aktörer för att utbyta kunskaper om utmaningar, lösningar och för att diskutera hur visioner kan omvandlas till verklighet. Som en framträdande aktör inom vårdteknologiområdet kommer iZafe Group att presentera sina senaste framsteg och lösningar, inklusive den innovativa läkemedelsroboten, Dosell. Närvaron på mässan markerar också den viktiga milstolpen efter att ha vunnit upphandlingen om att förskriva Dosell till Västra Götalandsregionen (VGR). Detta understryker iZafe Groups engagemang för att förbättra självständigheten och säkerheten hos vårdtagare genom avancerad teknologi.
 
Under Vitalis ser iZafes team fram emot att visa hur Dosell kan spela en avgörande roll i att förbättra livskvaliteten för vårdtagare, underlätta för vårdpersonal inom kommunerna och effektivisera medicinhanteringen. Detta är en del av Bolagets bredare mål att leverera lösningar som möter de höga kraven i dagens vård- och omsorgslandskap.
 
iZafe Group välkomnar alla besökare till monter B10:10, där Bolagets team av experter kommer att vara tillgängliga för att diskutera hur iZafes produkter och tjänster kan bidra till att förbättra effektiviteten och kvaliteten i hälso- och sjukvårdssektorn. För mer information om vår närvaro på Vitalis och för att registrering till evenemanget, besök här.

Aktieägarna i iZafe Group AB, org.nr 556762–3391 (”iZafe” eller ”Bolaget”), kallas härmed till årsstämma den 30 maj 2024 kl. 14:00 på Bolagets lokaler på David Bagares Gata 3, Stockholm. Inregistrering inleds från klockan kl. 13:45.

RÄTT ATT DELTA OCH ANMÄLAN

Aktieägare som önskar delta på bolagsstämman ska

  • dels vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken den 22 maj 2024,
  • dels senast den 24 maj 2024 anmäla sig för deltagande på stämman hos Bolaget via e-post till eller per post till David bagares gata 3 BV, 111 38, Stockholm, ”Årsstämma”. Vid anmälan ska aktieägaren uppge namn, person- eller organisationsnummer, adress, och telefonnummer samt, i förekommande fall, uppgift om biträde (högst 2).

FÖRVALTARREGISTRERADE AKTIER

Aktieägare som har låtit förvaltarregistrera sina aktier måste låta registrera sina aktier i eget namn för att ha rätt att delta vid årsstämman. Sådan registrering kan vara tillfällig (s.k. rösträttsregistrering) och begärs hos förvaltaren enligt förvaltarens rutiner. Rösträttsregistreringar som genomförts (registrerade hos Euroclear Sweden AB) senast den 22 maj 2024 beaktas vid framställningen av aktieboken.

OMBUD

Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda skriftlig, av aktieägaren undertecknad och daterad fullmakt för ombudet. Fullmaktens giltighetstid får vara högst fem år om det särskilt anges. Anges ingen giltighetstid gäller fullmakten högst ett år. Om fullmakten utfärdas av juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller motsvarande för den juridiska personen bifogas. Fullmakten i original samt eventuellt registreringsbevis bör i god tid före stämman insändas per brev till Bolaget på ovan angiven adress. Fullmaktsformuläret finns tillgängligt på Bolagets webbplats (www.izafegroup.com) senast tre veckor innan stämman.

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

  1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordningen
  5. Val av en eller två justeringsmän
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Föredragning av framlagd årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse
  8. Beslut om
    1. om fastställande av resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning;
    2. om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen;
    3. om ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktör
  9. Fastställande av antalet styrelseledamöter och revisorer samt suppleanter
  10. Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden
  11. Val av styrelse och eventuella styrelsesuppleanter och revisorer och eventuella revisorssuppleanter
  12. Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler
  13. Beslut om bemyndigande till styrelsen att vidta mindre justeringar av de på stämman fattade besluten
  14. Stämmans avslutande

FÖRSLAG TILL BESLUT

Punkt 2 – Val av ordförande vid stämman

Valberedningen föreslår att stämman väljer Richard Wolff till ordförande vid bolagsstämman eller, vid förhinder, sådan annan person som styrelsen anvisar.

Punkt 8b – Beslut om disposition av aktiebolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen

Styrelsen föreslår att samtliga till årsstämmans förfogande stående medel överförs i ny räkning.

Punkt 9–11 – Val av styrelse och eventuella styrelsesuppleanter samt i förkommande fall revisorer och eventuella revisorssuppleanter, fastställande av styrelse- och revisorsarvoden, val av styrelse och eventuella styrelsesuppleanter samt revisor och eventuella revisorssuppleanter

Valberedningen föreslår följande:

  • att styrelsen ska bestå av fyra ledamöter utan suppleanter. Antalet revisorer ska uppgå till en auktoriserad revisor utan suppleanter.
  • att ersättning till vardera styrelseledamoten ska utgå med 114 600 kronor (motsvarande 2 basbelopp) och ersättning till styrelseordförande med 171 900 kronor (motsvarande 3 basbelopp). Alla ersättningar som en styrelseledamot erhåller från Bolaget i enlighet med godkända uppdragsavtal kan avräknas mot styrelsearvodet.
  • att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.
  • omval av Göran Hermanson, Magnus Engman som ordinarie styrelseledamöter.
  • Nyval av Richard Wolf till ordinarie styrelseordförande och Jenny Styren till ordinarie styrelseledamot.
  • omval av den auktoriserade revisorn Johan Kaijser på LR Revision och Redovisning Sverige AB för tiden intill slutet av årsstämman 2025.
  • Björn Rosengren har meddelat att han inte ställer upp för omval som styrelseordförande. Han förklarar sitt beslut med att han har flera andra åtaganden som kräver hans fokus och att iZafe nu står på stabil grund för framtiden. Han uttrycker fullt förtroende för den nyss nämnda styrelsen att fortsätta den framgångsrika tillväxtresan.

Jenny Styren
Jenny har en imponerande bakgrund inom varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation, med särskild expertis inom e-hälsa och offentlig sektor. Jenny är en resultatinriktad ledare med gedigen erfarenhet inom varumärkesidentitet och kommunikationsstrategier. Hon har framgångsrikt lett omfattande marknadsförings- och kommunikationsstrategier, med fokus på e-hälsa och offentlig sektor. Med djup förståelse för stakeholder management och de utmaningar som finns inom offentlig sektor, är Jenny väl rustad att bidra till vår styrelse.

Yrkeserfarenhet:
Chief Marketing & Communication Officer på Cambio Healthcare Systems AB sedan 2017, där hon formar och hanterar varumärkesimage samt leder marknadsföringsstrategier.
Strategisk marknadsföringschef för offentlig sektor på CGI Sverige och globalt för hälso- och sjukvårdssektorn (2012-2017), ansvarig för marknadsstrategi och planering.

Utbildning:
M.Sc. i företagsekonomi och marknadsföring från Södertörns universitet, Stockholm.
Avancerad Cambridge-examen från Martin College, Sydney, Australien.

Jennys omfattande erfarenhet och strategiska tänkande inom marknadsföring och kommunikation, tillsammans med hennes ledarskapsförmåga, gör henne till en idealisk kandidat för vår styrelse. Vi ser fram emot att välkomna Jenny och dra nytta av hennes insikter och erfarenheter för att fortsätta vår organisations framgång.

Punkt 12 – Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler

Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar att bemyndiga styrelsen att – vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma – besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier samt att emittera teckningsoptioner och konvertibler motsvarande högst tjugo (20) procent av det totala antalet utestående aktier i Bolaget vid den tidpunkt då styrelsen första gången utnyttjar bemyndigandet.

Nyemission av aktier, liksom emission av teckningsoptioner och konvertibler, ska kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor. Enligt 16 kap. aktiebolagslagen äger styrelsen inte med stöd av detta bemyndigande besluta om emissioner till styrelseledamöter i koncernen, anställda med flera.

Emission beslutad med stöd av bemyndigandet ska ske till marknadsmässiga villkor (varmed bland annat avses att marknadsmässig emissionsrabatt får lämnas) och betalning ska, förutom kontant betalning, kunna ske med apportegendom eller genom kvittning, eller eljest med villkor. Emission beslutad med stöd av bemyndigandet ska ske i syfte att tillföra Bolaget rörelsekapital, öka Bolagets finansiella flexibilitet och/eller att möjliggöra förvärv genom betalning med aktier. Om styrelsen beslutar om emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska skälet vara att tillföra Bolaget rörelsekapital på ett kostnads- och tidseffektivt sätt och/eller nya ägare av strategisk betydelse för Bolaget och/eller förvärv av andra företag eller verksamheter.

Beslut enligt denna punkt kräver för dess giltighet att förslaget biträds av aktieägare representerande minst två tredjedelar (2/3) av såväl de vid stämman avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

Punkt 13 – Beslut om bemyndigande till styrelsen att vidta mindre justeringar av de på stämman fattade besluten

Styrelsen föreslår att stämman bemyndigar styrelsen, den verkställande direktören eller den styrelsen i övrigt förordnar att vidta sådana smärre justeringar och förtydliganden av de på stämman fattade besluten i den utsträckning detta är erforderligt för registrering av besluten.

ÖVRIGT

Aktieägares rätt att begära upplysningar

Aktieägare har av styrelsen och den verkställande direktören rätt begära upplysningar enligt 7 kap. 32 § aktiebolagslagen avseende förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen. Styrelsen och den verkställande direktören ska lämna ut sådana upplysningar om styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget.

Handlingar

Kallelsen, styrelsens fullständiga förslag till beslut, fullmaktsformulär samt redovisningshandlingar och revisionsberättelse för år 2023 kommer hållas tillgängliga för aktieägare hos Bolaget tre veckor före stämman samt sändas kostnadsfritt till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. Handlingarna kommer också publiceras på Bolagets hemsida (www.izafegroup.com), senast samma dag.

Behandling av personuppgifter

För information om hur dina personuppgifter behandlas i samband med bolagsstämman, se integritetspolicyn på Euroclear   AB:s webbplats,

www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf.

Antal aktier och röster

Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår per dagen för denna kallelse till 250 586 171, varav 600 000 A-aktier och 249 986 171 B-aktier. Det totala antalet röster i Bolaget uppgår till 255 986 171 röster där varje A-aktie berättigar till tio röster och varje B-aktie berättigar till en röst.

__________________________
Stockholm i april 2024
iZafe Group AB
Styrelsen

iZafe Group AB ("iZafe Group") meddelar idag att Ida Almgren har beslutat att avgå som Chief Financial Officer för att utforska nya karriärmöjligheter.

Under övergångsperioden kommer Ida att aktivt bistå iZafe Group för att säkerställa en smidig övergång, medan en sökprocess efter en ny CFO påbörjas. Idas sista arbetsdag blir den 18 juni.
 
iZafe är starkt engagerade i en stabil övergång och i att kontinuerligt leverera värde till våra aktieägare och intressenter. Vi är fullt fokuserade på att genomföra vår långsiktiga strategi och förverkliga våra affärsplaner med precision och målmedvetenhet.

iZafe Group AB ("iZafe Group") meddelar med glädje lanseringen av Dosell version 3.0, den senaste upplagan av vår revolutionerande läkemedelsrobot, designad för att optimera medicinhanteringen för användare över hela världen. I samband med denna lansering har iZafe Group även initierat en strategisk flytt av sin produktion till Centraleuropa för att kunna skala upp produktionstakten till större volymer och förkorta leveranssträckorna till befintliga partners.

Den första produktionsserien om 1 000 stycken Dosell version 3.0 har framgångsrikt genomförts och levererats för den nederländska marknaden, vilket markerar startpunkten för denna nya och förbättrade versionen. Med bland annat en kraftfullare processor och utökad minneskapacitet möjliggör Dosell version 3.0 nu en enhetlig mjukvaruplattform oberoende av geografisk plats eller design på dospåsen. Detta innebär en betydande förbättring från tidigare versioner som krävde omfattande anpassningar för varje enskilt land och dospåstyp. Dessutom introducerar den nya versionen av Dosell 3.0 flera avancerade funktioner, inklusive tal och utökade uppkopplingsalternativ, vilket ytterligare förbättrar användarupplevelsen och tillgängligheten.

"Lanseringen av Dosell version 3.0 är en viktig milstolpe för oss. De nya komponenterna i denna version möjliggör inte bara en högre och bättre prestanda för befintliga funktioner utan öppnar även upp för ett brett spektrum av nya och innovativa funktioner i framtiden. Allt detta, utan att signifikant påverka produktionskostnaden, tack vare de framsteg som skett på komponentmarknaden sedan Dosells första version utvecklades." Säger Anders Segerström, VD iZafe Group.

Denna strategiska satsning på innovation och produktutveckling, tillsammans med flytten av produktionen till Centraleuropa, positionerar iZafe Group i framkant av medicinteknologiska lösningar. Med Dosell version 3.0 kan iZafe Group nu erbjuda en ännu mer tillförlitlig och effektiv lösning för medicinhantering, vilket underlättar för användare över hela världen att ta rätt medicin i rätt tid.

iZafe Group AB ("iZafe Group") tillkännager idag att de har mottagit en officiell beställning på 1 000 enheter av Dosell i enlighet med det avtal som offentliggjordes den 27:e februari 2023 . Dessa enheter kommer att produceras så snart som möjligt och förväntas levereras till IVE Ventures ("IVE") i februari 2024

Tidigare i år meddelade iZafe om ett exklusivt partnerskap med IVE, vilket ger dem ensamrätt att sälja och marknadsföra Dosell-medicinrobotar i Nederländerna. Enligt detta avtal åtog sig IVE att köpa minst 1 000 Dosell-enheter varje år under en treårsperiod för att behålla exklusiviteten. Det totala värdet av hårdvaruinköp och licensintäkter under de första tre åren uppgår till cirka 16 miljoner SEK, med årliga återkommande licensintäkter på minst 6 miljoner SEK därefter.
 
"Vi ser fram emot att fortsätta vårt partnerskap med iZafe Group och introducera Dosell på den nederländska marknaden. Denna beställning på 1 000 enheter är ett tydligt bevis på vår dedikation till att främja innovativa hälso- och sjukvårdslösningar", säger Martijn Van Bree, VD för IVE Ventures.
 
IVEs engagemang för att förbättra hälso- och sjukvårdslösningar och deras åtagande gentemot Dosell framgår tydligt genom deras initiala order på 1 000 Dosell-enheter. Deras löfte att årligen köpa minst 1 000 enheter för att behålla exklusiviteten på den nederländska marknaden visar på deras strategiska syn på att stärka sin portfölj. Med sin omfattande erfarenhet av att erbjuda uppkopplade hälso- och sjukvårdstjänster sedan 2014 har IVE identifierat Dosells potential att förbättra och erbjuda en pålitlig och säker medicinlösning till sina kunder inom vård och larm i Nederländerna.

Webbdesign av Comlog Webbyrå Stockholm