Stockholm, Sweden. iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading life science company in the digitalization of medication management decided in November 2018 on a warrant program, TO 6 B. The exercise period for the warrants of series TO 6 B took place during the period 14 May 2021 to 28 May 2021 and has thus been completed. A total of 7,974 TO 6 B was used for subscription, implying a utilization rate of approximately two percent.
A total of 7,974 warrants were used, corresponding to approximately two percent of all issued warrants, for subscription of 7,974 Class B shares at a subscription price of SEK 2.60 per Class B share. Through the exercised warrants, iZafe Group will thus receive just over SEK 20 thousand before issue costs.
Number of shares and share capital Through the exercise of the warrants, the number of shares in iZafe Group will increase by 7,974 Class B shares, from 34,827,700 to 34,835,674 Class B shares. The share capital thereby increases by SEK 7,974, from SEK 35,427,700 to SEK 35,435,674.
The issue entails a dilution effect of the share capital of approximately 0.02 percent.
Stockholm, Sweden. iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading life science company in the digitalization of medication management announces today that the company's pharmaceutical robot Dosell has been registered in the Medical Products Agency and certified under MDR. This means that the product is approved in accordance with the EU regulation on medical devices that ensures the safety and performance of medical devices.
With registration in the Medical Products Agency and certification under MDR, iZafe Group's pharmaceutical robot Dosell meets the requirements of the new regulation.
Dosell has been CE marked according to previously applicable directives for medical devices, MDD. The new EU Medical Device Regulation (MDR) replaced the MDD in May 2021. Like all medical device companies with products on the European market, iZafe Group has had to adapt its operations to meet the new requirements for CE marking of the products.
“Our pharmaceutical robot Dosell has been registered with the Medical Products Agency and certified under MDR. The MDR certification is important because it certifies that the product continues to meet the EU's essential health, safety, and environmental requirements. We have invested both time and financial resources to ensure that we comply with all new directives, and we are proud that we succeeded in submitting the application on May 26, when MDR replaced MDD.” says Anders Segerström, CEO of iZafe Group.
About the EU regulation The regulation updates the rules on which medical devices may be on the market, and how products are provided and used. The regulation improves patient safety by introducing stricter methods for assessment and monitoring in the market. It also contains rules for how medical technology companies conduct product evaluations within the EU. This ensures that unsafe and incompatible products and equipment do not end up on the market.
iZafe Group AB (publ) utfärdar en omsändning av det pressmeddelande som publicerades den 11 maj 2021 kl. 16:50 CEST enligt nedanstående.
Aktieägarna i iZafe Group AB (publ.) 556762-3391 (”Bolaget”), kallas härmed till årsstämma måndagen den 14 juni 2021.
Mot bakgrund av den extraordinära situation som råder till följd av covid-19 kommer stämman att genomföras på ett sätt som följer myndigheternas råd. För att minska risken för smittspridning och med hänsyn till myndigheternas föreskrifter och råd om undvikande av sammankomster genomförs stämman, med stöd av tillfälliga lagregler, genom förhandsröstning (poströstning). Någon stämma med möjlighet att närvara personligen eller genom ombud kommer inte att äga rum; det blir alltså en stämma utan fysiskt deltagande.
Information om de vid stämman fattade besluten offentliggörs måndagen den 14 juni 2021 så snart utfallet av röstningen är slutligt sammanställd.
Förutsättningar för deltagande på bolagsstämman För att kunna deltaga på årsstämman måste aktieägare vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken fredagen den 4 juni 2021 samt anmäla sig genom att avge sin förhandsröst enligt instruktionerna under rubriken Förhandsröstning nedan så att förhandsrösten är Bolaget tillhanda senast lördagen den 12 juni 2021.
För att ha rätt att delta på stämman måste en aktieägare som har låtit förvaltarregistrera sina aktier, förutom att anmäla sig till stämman genom att avge sin poströst, låta registrera aktierna i eget namn så att aktieägaren blir införd i aktieboken per tisdagen den 8 juni 2021. Sådan omregistrering kan vara tillfällig (så kallad rösträttsregistrering) och begärs hos förvaltaren enligt förvaltarens rutiner i sådan tid i förväg som förvaltaren bestämmer. Rösträttsregistreringar som har gjorts av förvaltaren senast tisdagen den 8 juni 2021 kommer att beaktas vid framställningen av aktieboken.
Förhandsröstning Aktieägarna får utöva sin rösträtt vid stämman endast genom att rösta på förhand, s.k. poströstning enligt 22 § lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor.
För förhandsröstning ska ett särskilt formulär användas. Formuläret finns tillgängligt från och med 17 maj 2021 på Bolagets webbplats, www.izafegroup.com. Förhandsröstningsformuläret gäller som anmälan.
Det ifyllda formuläret måste vara Bolaget tillhanda senast lördagen den 12 juni 2021. Formuläret bör i god tid före stämman skickas med post till Bolaget på adress iZafe Group AB, Södra Fiskartorpsvägen 20, 114 33 Stockholm eller med e-post till . Aktieägaren får inte förse förhandsrösten med särskilda instruktioner eller villkor. Om så sker är rösten (d.v.s. förhandsröstningen i sin helhet) ogiltig.
Aktieägarna kan i förhandsröstningsformuläret begära att beslut i något eller några av ärendena på den föreslagna dagordningen nedan ska anstå till en s.k. fortsatt bolagsstämma, som inte får vara en ren förhandsröstningsstämma. Sådan fortsatt stämma för beslut i ett visst ärende ska äga rum om stämman beslutar om det eller om ägare till minst en tiondel av samtliga aktier i Bolaget begär det.
Om aktieägaren förhandsröstar genom ombud ska en skriftlig undertecknad och daterad fullmakt biläggas förhandsröstningsformuläret. Fullmaktsformulär finns att hämta på Bolagets webbplats från och med 17 maj 2021, www.izafegroup.com. För juridisk person ska bestyrkt kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas. Registreringsbevis och fullmakt får inte vara äldre än ett år. Vad gäller fullmakten kan emellertid en längre giltighetstid ha angivits i den (dock högst fem år från utfärdandet).
Ytterligare anvisningar och villkor framgår av förhandsröstningsformuläret.
För eventuella frågor beträffande poströstningsförfarandet eller för att få förhandsröstningsformuläret och eventuellt fullmaktsformulär skickad per post, vänligen kontakta Bolaget på telefon +46 8 21 11 21 eller via e-post .
Aktieägares frågerätt Aktieägare har rätt att begära upplysningar avseende ärenden på dagordningen eller Bolagets ekonomiska situation i enlighet med 7 kap. 32 och 57 §§ ABL. Begäran om sådana upplysningar ska lämnas skriftligen till Bolaget, iZafe Group AB, Södra Fiskartorpsvägen 20, 114 33 Stockholm eller via e-post till , senast fredagen den 4 juni 2021. Upplysningarna lämnas genom att de hålls tillgängliga hos Bolaget på Södra Fiskartorpsvägen 20 i Stockholm och på Bolagets webbplats, www.izafegroup.com, senast onsdagen den 9 juni 2021. Upplysningarna skickas också inom samma tid till den aktieägare som har begärt dem och uppgett sin postadress.
Presentation iZafe Groups VD Anders Segerström kommenterar verksamhetsåret i en förinspelad presentation som kommer att finns tillgänglig på Bolagets webbplats, www.izafegroup.com, från den 8 juni 2021.
Förslag till dagordning:
Stämmans öppnande.
Val av ordförande vid stämman.
Upprättande och godkännande av röstlängd.
Godkännande av dagordningen.
Val av en eller två justeringsmän.
Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
Framläggande av årsredovisning och revisionsberättelse samt i förekommande fall koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse.
Beslut
om fastställande av resultaträkning och balansräkning samt i förekommande fall koncernresultaträkning och koncernbalansräkning;
om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen; samt
om ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktör.
Fastställande av antalet styrelseledamöter och revisorer samt, i förekommande fall, suppleanter.
Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden.
Val av styrelse och eventuella styrelsesuppleanter samt i förekommande fall revisorer och eventuella revisorssuppleanter.
Fastställande av instruktion för valberedning.
Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler.
Beslut om ändring av bolagsordningen.
Stämmans avslutande.
Förslag till beslut Punkt 2: Val av ordförande vid stämman Valberedningen föreslår att advokat Björn Kristiansson väljs till ordförande vid årsstämman, eller vid dennes förhinder den som styrelsen anvisar.
Punkt 3: Upprättande och godkännande av röstlängd Den röstlängd som föreslås godkännas är den röstlängd som upprättats av Bolaget, baserat på bolagsstämmoaktieboken och inkomna förhandsrösten, och kontrollerats och tillstyrkts av justerarna.
Punkt 5: Val av en eller två justeringsmän. Till personer att jämte ordföranden justera protokollet föreslås Anders Säfwenberg och Torgny Ander, eller, vid förhinder för dessa, den eller de personer som styrelsen istället anvisar. Justerarna uppdrag innefattar även att kontrollera röstlängden och att inkomna förhandsröster blir rätt återgivna i stämmoprotokollet.
Punkt 8.b): Beslut om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen Styrelsen föreslår att samtliga till årsstämmans förfogande stående medel överförs i ny räkning.
Punkt 9–11: Fastställande av antalet styrelseledamöter, suppleanter och revisorer, styrelse- och revisorsarvoden samt val av styrelse och styrelsesuppleanter samt revisorer Valberedningen föreslår följande:
att styrelsen ska bestå av sex ledamöter utan suppleanter. Antalet revisorer ska uppgå till en auktoriserad revisor utan suppleanter.
att ersättning till vardera styrelseledamot ska utgå med 95 600 kronor (motsvarande två basbelopp) och ersättning till styrelseordförande med 142 800 kronor (motsvarande två basbelopp). Alla ersättningar som en styrelseledamot erhåller från Bolaget i enlighet med godkända uppdragsavtal kan avräknas mot styrelsearvodet. Styrelsen avgör och beslutar hur en eventuell avräkning slutligen görs. Då Bolagets ekonomi idag inte tillåter att styrelsearvode betalas ut ska styrelsen bemyndigas att besluta om och när Bolagets ekonomi tillåter att arvode kan betalas ut. För det fall Bolagets ekonomi inte tillåter utbetalning av arvode före årsstämman 2022 ska en ledamot inte ha rätt att erhålla något arvode för den mandatperiod som löpt sedan årsstämman 2021.
att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.
omval av Thomas Ahlerup, Ludvig Arbin, Göran Hermansson och Göran Sjönell. Nyval av Helena Gille och Alexandra Treschow. Omval av Thomas Ahlerup som styrelseordförande.
val av den auktoriserade revisorn Johan Kaijser på Allians Revision och Redovisning AB för tiden intill slutet av årsstämman 2022.
Punkt 12: Fastställande av instruktion för valberedning Valberedningen föreslår att valberedning ska utses enligt följande modell vilken ska gälla till dess att bolagsstämman beslutar annat.
Årsstämman uppdrar åt styrelsens ordförande att ta kontakt med de tre röstmässigt största aktieägarna eller ägargrupperna (härmed avses såväl direktregistrerade aktieägare som förvaltarregistrerade aktieägare), enligt Euroclear Sweden AB:s utskrift av aktieboken per den 30 september, som vardera utser en representant att jämte styrelseordföranden utgöra valberedning för tiden intill dess att ny valberedning utsetts. För det fall någon av de tre största aktieägarna eller ägargrupperna ej önskar utse sådan representant ska den fjärde största aktieägaren eller ägargruppen tillfrågas och så vidare intill dess att valberedningen består av fyra ledamöter.
Majoriteten av valberedningens ledamöter ska vara oberoende i förhållande till Bolaget och bolagsledningen. Minst en av valberedningens ledamöter ska vara oberoende i förhållande till den i Bolaget röstmässigt största aktieägaren eller grupp av aktieägare som samverkar om Bolagets förvaltning. Verkställande direktören eller annan person från bolagsledningen ska inte vara ledamot av valberedningen. Styrelseledamöter kan ingå i valberedningen men ska inte utgöra en majoritet av dess ledamöter. Om mer än en styrelseledamot ingår i valberedningen får högst en av dem vara beroende i förhållande till Bolagets större aktieägare.
Valberedningen utser ordförande inom gruppen. Styrelseordföranden eller annan styrelseledamot ska inte vara ordförande för valberedningen. Sammansättningen av valberedningen ska tillkännages senast sex månader före årsstämman.
Om en eller flera aktieägare som utsett representanter till valberedningen inte längre tillhör de tre största ägarna i Bolaget vid en tidpunkt mer än två månader före årsstämman, ska representanterna för dessa aktieägare frånträda sitt uppdrag och nya ledamöter utses av de nya aktieägare som då tillhör de tre största aktieägarna. Om en ledamot i valberedningen avsäger sig uppdraget innan valberedningens arbete är avslutat ska samma aktieägare som utsåg den avgående ledamoten, om det anses nödvändigt, äga rätt att utse en ny ledamot, eller om aktieägaren inte längre är bland de tre största aktieägarna, den största aktieägaren på tur, enligt principerna ovan, men med utgångspunkt i Euroclear Sweden AB:s utskrift av aktieboken snarast möjligt efter det att ledamoten lämnat sin post.
Förändringar i valberedningens sammansättning ska omedelbart offentliggöras.
Ingen ersättning ska utgå till ledamöterna i valberedningen. Bolaget ska betala de nödvändiga utgifter som valberedningen kan komma att ådra sig inom ramen för sitt arbete.
Mandattiden för valberedningen avslutas när den där påföljande valberedningen har offentliggjorts.
Valberedningen ska fullgöra de uppgifter som följer av Svensk kod för bolagsstyrning och lägga fram förslag i följande frågor för beslut till årsstämman:
förslag till stämmoordförande;
förslag till antal styrelseledamöter och revisorer;
förslag till styrelse och styrelseordförande;
förslag till revisorer;
förslag till styrelsearvoden, med uppdelning mellan ordförande och övriga ledamöter i styrelsen samt eventuell ersättning för utskottsarbete;
förslag till arvode för revisorn; och
i förekommande fall, förslag till ändring i instruktionen för valberedningen.
Valberedningen har rätt att på iZafe Groups bekostnad engagera externa konsulter som valberedningen anser nödvändiga för fullgörande av sin uppgift.
Punkt 13: Beslut om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och konvertibler Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar att bemyndiga styrelsen att – vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma – besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier samt att emittera teckningsoptioner och konvertibler i sådan utsträckning som är tillåten enligt bolagsordningen vid tidpunkten för årsstämman 2021, eller enligt annan bolagsordning som aktieägarna med erforderlig majoritet kan komma anta under tiden fram till nästkommande årsstämma.
Nyemission av aktier, liksom emission av teckningsoptioner och konvertibler, ska kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor. Enligt 16 kap. Aktiebolagslagen äger styrelsen inte med stöd av detta bemyndigande besluta om emissioner till styrelseledamöter i koncernen, anställda med flera.
Emission beslutad med stöd av bemyndigandet ska ske till marknadsmässiga villkor (varmed bland annat avses att marknadsmässig emissionsrabatt får lämnas) och betalning ska, förutom kontant betalning, kunna ske med apportegendom eller genom kvittning, eller eljest med villkor.
Emission beslutad med stöd av bemyndigandet ska ske i syfte att tillföra Bolaget rörelsekapital, öka Bolagets finansiella flexibilitet och/eller att möjliggöra förvärv genom betalning med aktier. Om styrelsen beslutar om emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska skälet vara att tillföra Bolaget rörelsekapital på ett kostnads- och tidseffektivt sätt och/eller nya ägare av strategisk betydelse för Bolaget och/eller förvärv av andra företag eller verksamheter.
Beslut enligt punkten 13 är giltigt endast om det har biträtts av aktieägare som företräder minst två tredjedelar av såväl de angivna rösterna som de aktier som är företrädda vid stämman.
Punkt 14: Beslut om ändring av bolagsordningen Styrelsen föreslår att årsstämman beslutar att ändra bolagsordningen i enlighet med nedan:
Nuvarande lydelse
Föreslagen lydelse
§ 1 Firma Bolagets firma är iZafe Group AB. Bolaget är publikt (publ).
§ 1 Företagsnamn Bolagets företagsnamn är iZafe Group AB. Bolaget är publikt (publ).
§ 2 Styrelsens säte Styrelsen har sitt säte i Stockholm län, Lidingö kommun.
§ 2 Styrelsens säte Styrelsen har sitt säte i Stockholm.
§ 4 Aktiekapital Aktiekapitalet ska utgöra lägst 15 610 821 kronor och högst 62 443 284 kronor.
§ 4 Aktiekapital Aktiekapitalet ska utgöra lägst 35 427 700 kronor och högst 141 710 800 kronor.
§ 5 Antal aktier Antalet aktier ska vara lägst 15 610 821 och högst 62 443 284.
§ 5 Antal aktier Antalet aktier ska vara lägst 35 427 700 och högst 141 710 800.
§ 11 Ort för bolagsstämma Bolagsstämma ska hållas på den ort där styrelsen har sitt säte eller i någon av de kommuner som ligger i Stockholms län.
§11 Insamling av fullmakter och poströstning Styrelsen får samla in fullmakter enligt det förfarande som anges i 7 kap. 4 § andra stycket aktiebolagslagen (2005:551). Styrelsen får inför en bolagsstämma besluta att aktieägarna ska kunna utöva sin rösträtt per post före bolagsstämman.
§ 14 Avstämningsförbehåll Den aktieägare eller förvaltare som på avstämningsdagen är införd i aktieboken och antecknad i ett avstämningsregister, enligt 4 kap. Lagen (1998:1479) om värdepapperscentraler och kontoföring av finansiella instrument eller den som är antecknad på avstämningskonto enligt 4 kap. 18 § första stycket 6-8 nämnda lag, ska antas vara behörig att utöva de rättigheter som framgår av 4 kap. 39 § aktiebolagslagen (2005:551).
§ 14 Avstämningsförbehåll Bolagets aktier ska vara registrerade i ett avstämningsregister enligt lagen (1998:1479) om värdepapperscentraler och kontoföring av finansiella instrument.
Beslut enligt punkten 14 är giltigt endast om det har biträtts av aktieägare som företräder minst två tredjedelar av såväl de angivna rösterna som de aktier som är företrädda vid stämman.
Antal aktier och röster Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår per dagen för denna kallelse till 35 427 700, varav 600 000 A-aktier och 34 827 700 B-aktier. Det totala antalet röster i Bolaget uppgår till 40 827 700 röster där varje A-aktie berättigar till tio röster och varje B-aktie berättigar till en röst.
Fullständiga förslag till beslut Kopior av redovisningshandlingar och revisionsberättelse hålls tillgängligt hos Bolaget på adress enligt ovan och på Bolagets webbplats, www.izafegroup.com och sänds till de aktieägare som så begär. Styrelsens fullständiga förslag till beslut samt övriga erforderliga handlingar hålls tillgängliga hos Bolaget per dagen för denna kallelse och sänds även de till de aktieägare som så begär och uppger sin postadress. Information om samtliga ledamöter som föreslås till Bolagets styrelse hålls tillgänglig på Bolagets webbplats, www.izafegroup.com.
Stockholm, Sverige – iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – ett ledande Life-Science bolag inom digitalisering av läkemedelshantering meddelar idag att bolaget har offentliggjort sin årsredovisning för 2020.
Stockholm, Sweden. iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading life science company in the digitalization of medication management updates the market on the latest developments of the next generation of Dosell – Dosell 2.0 which contains several improvements and new features.
iZafe Group has together with partners developed an improved version of the pharmaceutical robot Dosell. Dosell 2.0 is the result of an ongoing work where iZafe Group, together with users, partners, and participants in pilot studies, exchanged experiences and documented data that provided important information for iZafe Group's ongoing development process. The gathered knowledge has formed a valuable base for future product and system development and by involving representatives from all stakeholder groups, we ensure that upgrades and improvements are customized. That is, iZafe Group shall prioritize functionality and product performance that is so close to the needs of users and customers that it guarantees that the product delivers value, safety, and health benefits.
“Our internal Customer Success group have been responsible for documenting the feedback we received from customers and partners with the aim of capturing early requests for the development of Dosell and the associated system. The feedback we regularly receive from ongoing pilot projects and from our partners, which is continuously born into our development processes, means that we make the right priorities and further improve Dosell with new functions to achieve enhanced performance. At the end of 2020, we received a total of 450 pre-orders of Dosell 2.0, which includes several improvements, including a new built-in and rechargeable battery with a battery life of over 48 hours and an improved app.” says Anders Segerström, CEO of iZafe Group.
iZafe Group attaches great importance to creating the best and most intuitive user experience in the market for pharmaceutical robots, and with the upcoming distribution of Dosell 2.0, the following features and operations have been further improved:
We have replaced the alkaline batteries with built-in, rechargeable lithium-ion batteries that drastically extend the time that Dosell can operate without a power outlet connection.
We launch a significantly improved alarm handling and a predefined alarm template.
A safer and simpler process for loading a new sachet strip, which means shorter waiting time for the user.
A simplified start-up process where Dosell more clearly indicates when the user can connect their smartphone to Dosell via Bluetooth.
We have added a new, user-specific dosing window which means that the drug delivery becomes more flexible, giving the user increased freedom. Thus, there are more options for how doses should be dispensed, which can be controlled individually per Dosell to be adapted to the user's everyday life.
The past six months have been very development-intensive with investments in product, technology, and software. Major training efforts have been carried out with our partners who for two weeks have tested Dosell 2.0 with the help of a solid test schedule to evaluate all new functions, performance, and user experience. In addition, we have introduced new routines in the production process and updated our test and quality routines to ensure that Dosell 2.0 matches our high-quality standards.
“During the past six months, we have invested large resources, financially and with labor, to develop Dosell 2.0 based on our collaborations with partners and users. We are now in a final exciting phase which means that we are closing the window for further development of Dosell 2.0 and entering the production phase. It is estimated that the first units will be delivered to customers during week 20. Subsequent weeks, production will be scaled up to meet our customers' increased needs and to meet pre-orders that have already been made.” concludes Anders Segerström.
Net sales for the quarter totaled SEK 172 thousand (4,438). Sales for the quarter comprised revenue related to Dosell sales. In previous years, this item also included revenue attributable to the Security business area, which has been sold.
Operating income for the quarter totaled SEK -7,219 thousand (-5,139).
Income after financial items for the quarter was SEK -8,891 thousand (-5,459).
Cash flow for the period was SEK 10,789 thousand (-7,467).
Earnings per share for the quarter, basic and diluted, were SEK -0.3 (-0.2).
Equity per share at the end of the period was SEK 0.6 (1.0).
The equity ratio at the end of the period was 52.2 percent (58.4).
During the quarter, the company secured ongoing access to working capital through the agreement of a credit facility corresponding to SEK 14 million.
Important events in the quarter
As a result of iZafe Group’s successful pilot projects in 2020 together with partners, pre-orders were received for 450 Dosell 2.0 medication-dispensing robots. The 2.0 model was developed in the first quarter and is starting to be produced in the second quarter with ongoing deliveries.
iZafe Group’s Italian partner has begun active marketing and negotiations with a large number of pharmacies in northern Italy. In addition, equipment that packages medication in sachets has been installed at a number of pharmacies.
The pilot project with care service provider Attendo has been completed with good results. A phase of developing Dosell is now underway in close dialogue with Attendo to reach more users in the long term.
The pilot project with care service provider TioHundra has been completed, with promising potential for the future. Overall, the Dosell medication-dispensing robot has been assessed to be a good solution for supporting day-to-day work at TioHundra.
iZafe Group has conducted a test period with potential Dosell users in order to start supplying a consumer version of the service from spring 2021.
iZafe Group has decided to expand the distribution of information to shareholders and other stakeholders to supplement the communication of important events and regulatory news in line with applicable regulations. The distribution of information is being expanded via the iZafe website for continual updates that are not subject to disclosure rules.
In January 2021, iZafe Group raised just over SEK 4 million through the exercise of series TO 8 B share warrants from the rights issue carried out in 2019. The CEO and Board exercised all their share warrants.
Important events since the end of the quarter
iZafe Group issued 1,000,000 share warrants (TO9) in connection with the agreement of a credit facility in April 2020. All share warrants were subscribed for, raising SEK 2.6 million for the iZafe Group before issue expenses.
Comments by the CEO The ongoing pandemic has continued unabated in Sweden, which in the short term has posed challenges for us, as it has been difficult for our customers to prioritize the practical introduction of Dosell in organizations that support the elderly. Confidence in Dosell as an important building block in a future digitalized healthcare system, in which the dispensing of medication using a dispensing robot is key in a healthcare system, is greater than ever. The pandemic continues to highlight the importance of introducing new technology that not only makes things easier for care providers but also improves safety for users.
Interest and belief in Dosell as a key function in this system remain significant and are growing. Our partners have confidence in Dosell as a product and by year-end 2020 we had approximately 450 pre-orders for Dosell 2.0, which was developed in the first quarter and is starting to be produced in the second quarter, with ongoing deliveries. The updated version of Dosell has a range of improvements and new features that make it even better and much more competitive, including a new integrated rechargeable battery with a battery time of more than 48 hours and an enhanced app.
During the first quarter we intensified development and training efforts together with our partners to prepare the roll-out of Dosell 2.0. Development is based on close cooperation with our partners, as well as with a number of operators in Sweden and Finland with which we have conducted successful pilot studies. Commercial production of Dosell 2.0 is planned for the end of May for subsequent delivery to our partners and customers based on the pre-orders we have received.
As part of our long-term strategy to position iZafe Group as a leading player in the digitalization of medication management, we are also launching a consumer version of Dosell in spring/summer 2021. The launch will create an entirely new private-sector market consisting of the approximately 220,000 people who already take medication using medication sachets and the 500,000 people who medicate manually using, for example, Dosett containers.
In the first quarter we focused significantly on our products, with major investments and development costs having a negative impact on income and cash flow. But like all product and development companies, we assume these costs in order to build our long-term competitiveness. We have secured financing to implement the production of Dosell 2.0, the launch of a consumer version and for the marketing of Dosell. Over the next few quarters we will gradually switch our focus from product development to marketing and sales efforts and the launch of Dosell Consumer, with a significant campaign through relevant channels. Expanding our recognition through our own marketing and through partners in the Nordic region and Italy will increasingly mean pitching ourselves as the leader in the medication-dispensing robot market.
Both Apoteket AB and Kronans Apotek offer medication sachets and are continuing to establish the concept, for both private and public health care. Growing awareness of the health risks relating to incorrect courses of treatment or failure to comply with treatment is beneficial for our company. Together with pharmacies, we want to boost medication health and safety for the elderly. Dosell is a safe solution, both for those who want to ensure compliance with treatment and to be certain that combinations of medications work, but also for those who need reminding and want relatives to be involved so they can take action if medication is missed.
Our shareholders have requested more company communication, so we have created a dedicated web page for company updates. I would also remind you to follow our social-media channels for information in addition to what is provided in our press releases.
Early in the year, we performed a market survey through the public opinion and research data firm YouGov. A total of 2,063 men and women aged 18+ in Sweden were surveyed via online interviews during the period of 26 February – 3 March 2021. The survey is representative of the Swedish population and gave us valuable insights into the market.
Of the 60-year-olds who take medicine daily and use a technical solution, 70 percent use dosette boxes. We see that these users can be transitioned immediately to dose-packed sachets so that they will no longer have to sort and keep track of their medicines.
43 percent of all respondents aged 60+ who take medicines daily have a positive attitude towards technical solutions that will enable them to independently take the right medicines at the right time.
82 percent of all respondents aged 60+ who take medicines daily think it is very important to take their medicines safely, meaning in the right dosage and at the right time.
Of all respondents aged 60+ who take one or more medicines more than once a day, 87 percent say that safety of medication administration is very important.
To sum up, I am really pleased with everything we have achieved with the development of Dosell 2.0 in the first quarter and am confident about 2021 and the gradual return of normality thanks to the vaccination program. I believe the launch of Dosell 2.0 will allow us to achieve the breakthrough we want after the summer, providing many people and their relatives with greater freedom and safety.
We have all the necessary factors in place in terms of personnel, processes, partners and a competitive product that is ready to capitalize on the market potential ahead of us. We are more excited than ever about our future growth opportunities. We expect the business climate to improve in 2021 as the ongoing vaccination program allows health care to gradually take the step from pilot projects to full-scale introduction.
Stockholm, Sweden – iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading Life Science company specializing in healthcare services digitalization announces the opportunity for shareholders, media, and other stakeholders to ask company-related questions in connection with its first quarter report. The report will be available to the public on April 29, 2021 at 08:30 (8:30 a.m.) CET.
Questions will be answered by Chief Executive Officer Anders Segerström published on May 12, 2021 on iZafe's website under the heading Investor Relations.
Please send your questions tobefore 10:00 (10 a.m.) CET on May 3, 2021.
iZafe Group AB (publ) (“iZafe Group” or “the Company”) issued 1,000,000 warrants (TO9) in connection with the procurement of a credit facility during April 2020. The exercise period for the TO 9 series warrants began on 12 April and ended on 16 April 2021. All warrants were subscribed, which adds SEK 2.6 million to iZafe Group before issue costs.
A total of 1,000,000 warrants were exercised, corresponding to 100 percent of issued warrants of series TO9. The subscription price per share would, in accordance with the warrant terms, correspond to 85 percent of the volume-weighted average price paid for the Company's B share during the period from 5 April 2021 to 9 April 2021 (5-day VWAP), but not less than SEK 2.20 and a maximum of SEK 2.60 per share and the subscription price has been set at SEK 2.60 per B share. Through the exercised warrants, iZafe Group is thus provided with SEK 2.6 million before issue costs.
"I am pleased that our lenders from 2020 are showing such great interest and believe in iZafe Group's continued journey towards strengthening our leading position in digital medicine dispensing." says iZafe Group's CEO Anders Segerström.
Number of shares and share capital Through the exercise of the warrants, the number of shares in iZafe Group will increase by 1,000,000 Series B shares, from 34,427,700 to 35,427,700 Class B shares. The share capital increases by SEK 1,000,000, from SEK 34,427,700.00, to SEK 35,427,700.00.
The issue entails a dilution effect of the share capital of approximately 2.8 percent and of the number of votes of approximately 2.5 percent.
Advisor Stockholm Corporate Finance AB is the financial advisor, KANTER Advokatbyrå KB is the legal advisor and Hagberg & Aneborn Fondkommission AB is the issuing institution in connection with the exercise of options.
About Stockholm Corporate Finance Stockholm Corporate Finance is an independent privately owned financial advisor that offers services within qualified advice regarding capital raising, ownership changes, acquisitions, mergers and divestments (M&A) to listed and private companies and their owners. Stockholm Corporate Finance is the exclusive Swedish partner in the global network M&A Worldwide, which consists of 50 M&A advisers and investment banks in 35 countries. Stockholm Corporate Finance is an investment firm under the supervision of Finansinspektionen and is a member of the trade association SwedSec Licensiering AB. For more information see: www.stockholmcorp.se.
Stockholm, Sweden. iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading life science company in the digitalization of medication management – announces that it has completed a pilot project with the healthcare company TioHundra AB. The pilot has been in progress for two months in TioHundra's operations and care services. The result of the pilot project will identify areas where welfare technology can contribute to a more efficient and safer operation at TioHundra in Norrtälje municipality.
The purpose of the pilot study was as follows:
To be able to offer an independent life at home based on a safe life for users with a reduced risk of incorrect medication and for relatives’ increased security with the support of remote monitoring.
To relieve staff in the business because the introduction of a pharmaceutical robot will save both time and resources.
To ensure coordination of functions with the company's drug signing to avoid double registration / work. Based on the three goals above, both iZafe Group and TioHundra have worked to implement Dosell in their daily operations. The three goals for the pilot were not fully met during the pilot's term, however, it was clear to both parties that they would be achieved over time as the ongoing corona pandemic has exposed the business to enormous pressure on the daily workflow and administration.
"It is estimated that these goals have been achieved over time." – Final report Dosell
In its entirety, the pharmaceutical robot Dosell has been assessed as a good solution for relieving the daily activities within TioHundra AB, where it has been possible to use working hours more efficiently as medication as a work step has been completely eliminated during patient visits.
“The collaboration with iZafe Group has worked well based on our conditions under the prevailing circumstances. The pilot study has given us good experiences for our continued work with business development and more specifically the introduction of welfare technology.” says Laila Lindroth, administrative manager of TioHundra.
iZafe Group has also been able to receive input for future development of Dosell, which is now used in the ongoing R&D work.
"This is an example of how the pandemic affects not only us but many others who deliver welfare technology. The interest is greater than ever, but customers do not have time to prioritize new technology and new solutions. The positive thing is that, even if decisions and deliveries are postponed, we are building up a sharply increasing interest that we look forward to delivering when society and healthcare return to a fairly normal situation. With a rapidly increasing degree of vaccinations in the risk groups and among the elderly, we see in front of us that this is happening in the near future. We are very positive that we have focused on building strong relationships with partners and customers and developed Dosell during this time.” says Anders Segerström, CEO of iZafe Group.
About the pilot project TioHundra’s aim for the pilot project is to allow patients/users to manage their medication themselves, thereby increasing their independence. Digital tools such as medication dispensing robots are classed as welfare technology and provide important support for ensuring safe medication management, which is currently managed manually. Care professionals in Norrtälje must travel significant distances daily, with many patients needing more than one visit a day, to dispense medication and provide other minor assistance. TioHundra hopes to use digital tools to streamline its operations, so that it can make fewer visits and improve the quality of those visits instead. The trial period with Dosell will provide a basis for TioHundra’s decision on whether to purchase medication dispensing robots.
About TioHundra AB TioHundra is unique in Sweden in that it is the only company offering a full range of health care and social care services. TioHundra’s innovative and efficient approach improves the quality of care and creates added value for patients, users, those close to them and employees. The Norrtälje model has attracted attention both regionally and internationally, being held up by Sweden’s Ministry of Health and Social Affairs as an example to other municipalities, county councils and regions.
About the medication dispensing robot Dosell Dosell is a robot that manages the dispensing of medication sachets. The roll of sachets is installed in the robot and programmed by healthcare personnel. The medication is then dispensed by the robot at the times printed on the sachets. The sachet is cut open when it is dispensed, and the patient then takes their medication independently. A reminder function helps patients to remember to take their medications. If the patient does not take the sachet despite the reminder, an app sends an alert to healthcare professionals who can then make a home visit to ensure the medication is taken.