iZafe Group AB (publ.) announces the opportunity for shareholders, media, and other stakeholders to ask company-related questions in connection with the publication of the Rights Issue which was communicated by press release today, September 6, 2021.

Questions will be answered by Chief Executive Officer Anders Segerström and published at latest on September 14, 2021, on iZafe Group's investor site under the heading Financial Reports, Investor Questions.
 
Please send your questions to before 10:00 (10 a.m.) CET on Thursday, September 9, 2021.

Aktieägarna i iZafe Group AB, org.nr 556762-3391 (”iZafe” eller ”Bolaget”), kallas härmed till extra bolagsstämma den 23 september 2021.

Mot bakgrund av risken för spridning av Covid-19 och myndigheternas föreskrifter och råd om undvikande av sammankomster har styrelsen beslutat med stöd av tillfälliga lagregler att stämman ska genomföras utan fysisk närvaro genom att aktieägare utövar sin rösträtt endast genom poströstning.

Information om de av bolagsstämman fattade besluten offentliggörs den 23 september 2021 genom pressmeddelande.

RÄTT ATT DELTA VID STÄMMAN
Aktieägare som önskar delta vid stämman ska:

  • vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken senast den 15 september 2021, och
  • anmäla sitt deltagande senast den 22 september 2021 genom att skicka in komplett poströstningsformulär och, i förekommande fall, fullmakter, registreringsbevis och andra motsvarande behörighetshandlingar i enlighet med anvisningar under rubriken “Information om poströstning” nedan.

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom bank eller värdepappersinstitut måste, för att äga rätt att delta på stämman, tillfälligt låta registrera aktierna i eget namn så att aktieägaren blir införd i aktieboken per den 15 september 2021. Sådan omregistrering kan vara tillfällig (så kallad rösträttsregistrering) och begärs hos förvaltaren enligt förvaltarens rutiner. Registreringar som verkställs hos Euroclear Sweden AB senast den 17 september 2021 kommer att beaktas vid framställningen av aktieboken.

INFORMATION OM POSTRÖSTNING
Poströstningsförfarande
Aktieägarna får utöva sin rösträtt vid bolagsstämman endast genom att rösta på förhand, s.k. poströstning, enligt 22 § lagen (2020:198) om tillfälliga undantag för att underlätta genomförandet av bolags- och föreningsstämmor. 

Ett särskilt formulär ska användas för poströstningen. Formuläret kommer att finnas tillgängligt på Bolagets hemsida (https://izafe.se). Poströstningsformuläret gäller som anmälan till bolagsstämman.

Det ifyllda formuläret måste vara Bolaget tillhanda senast den 22 september 2021. Formuläret kan skickas med post till iZafe Group AB, Södra Fiskartorpsvägen 20, 114 33 Stockholm eller per e-post till .

En poströst kan återkallas fram till och med den 22 september 2021 via e-post eller post till ovanstående adresser. Om två eller fler formulär har samma datering kommer endast det formulär som sist mottagits att beaktas.

Aktieägare får inte förse poströsten med särskilda instruktioner eller villkor. Om så sker är rösten (dvs. Poströstningen i sin helhet) ogiltig. Ytterligare anvisningar framgår av poströstningsformuläret.

Aktieägarna kan i poströstningsformuläret begära att beslut i något eller några av ärendena på den föreslagna dagordningen enligt nedan ska anstå till en s.k. fortsatt bolagsstämma, som inte får vara en ren poströstningsstämma. Sådan fortsatt bolagsstämma ska äga rum om bolagsstämman beslutar om det eller om ägare till minst en tiondel av samtliga aktier i Bolaget begär det.

Poströstning genom ombud
Aktieägare som poströstar genom ombud ska utfärda skriftlig av aktieägaren undertecknad och daterad fullmakt för ombudet. Sker poströstning med stöd av fullmakt ska fullmakten bifogas poströstningsformuläret. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska även kopia av registreringsbevis bifogas poströstningsformuläret eller om sådan handling inte finns, motsvarande behörighetshandling. Fullmaktsformulär för aktieägare som önskar poströsta genom ombud kommer att finnas tillgängligt på Bolagets hemsida (https://izafe.se).

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

  1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. Godkännande av dagordningen
  5. Val av justeringsperson
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Beslut om godkännande av styrelsens beslut om företrädesemission
  8. Beslut om särskilt emissionsbemyndigande
  9. Stämmans avslutande

FÖRSLAG TILL BESLUT
Punkt 2 – Val av ordförande vid stämman
Styrelsen föreslår att stämman väljer advokat Johan Engström (Eversheds Sutherland) till ordförande vid bolagsstämman eller, vid förhinder, sådan annan person som styrelsen anvisar.

Punkt 3 – Upprättande och godkännande av röstlängd
Röstlängden som föreslås godkännas är den röstlängd som upprättats av Bolaget, baserat på Bolagets aktiebok som erhållits av Euroclear Sweden AB och inkomna poströster som kontrollerats och tillstyrkts av justeringspersonerna.

Punkt 5 – Val av justeringsperson
Styrelsen föreslår Kevin Holmkvist (Eversheds Sutherland) som person att jämte ordföranden justera protokollet, eller, vid förhinder, sådan annan person som styrelsen anvisar. Justeringspersonens uppdrag innefattar även att kontrollera röstlängden och att inkomna poströster blir rätt återgivna i stämmoprotokollet.

Punkt 7 – Beslut om godkännande av styrelsens beslut om företrädesemission
Styrelsen föreslår att stämman beslutar att godkänna styrelsens beslut från den 6 september 2021, avseende emission av aktier och teckningsoptioner av serie TO10 med företrädesrätt för befintliga aktieägare enligt följande.

  1. De nya aktierna och teckningsoptionerna ska ges ut i enheter (s.k. units). Varje unit ska innehålla en (1) aktie och en (1) teckningsoption.
  2. Bolagets aktiekapital ska ökas med högst 35 435 674,00 kronor genom emission av högst 35 435 674,00 aktier. Totalt ska högst 35 435 674,00 teckningsoptioner utfärdas, innebärande en ökning av aktiekapitalet vi fullt utnyttjande med högst 35 435 674,00 kronor.
  3. Aktieägare som är registrerade i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken i Bolaget på avstämningsdagen den 30 september 2021 erhåller teckningsrätter för deltagande i emissionen.
  4. Rätt att teckna units ska med företrädesrätt tillkomma de som på avstämningsdagen för emissionen är registrerade som aktieägare i Bolaget, varvid innehav av en (1) aktie berättigar till en (1) teckningsrätt. En (1) teckningsrätt berättigar till teckning av en (1) aktie.
  5. För det fall inte samtliga units tecknats med stöd av teckningsrätter ska styrelsen, inom ramen för nyemissionens högsta belopp, besluta om tilldelning av aktier enligt tilldelningsprinciperna nedan: 

(i) I första hand ska tilldelning ske till dem som även tecknat units med stöd av teckningsrätter, oavsett om tecknaren var aktieägare på avstämningsdagen eller inte, och vid överteckning i förhållande till det antal teckningsrätter som var och en utnyttjat för teckning av units och, i den mån detta inte kan ske, genom lottning.
 
(ii) I andra hand ska tilldelning ske till andra som tecknat units utan stöd av teckningsrätter, och, för det fall dessa inte kan erhålla full tilldelning, i förhållande till det antal units som var och en anmält för teckning och, i den mån detta inte kan ske, genom lottning.
 
(iii) I sista hand ska eventuella återstående units tilldelas de garanter som ingått emissionsgarantier i förhållande till storleken på respektive garantiåtagande och, i den mån detta inte kan ske, genom lottning.

  1. Teckning av nya units ska ske under perioden från och med den 4 oktober 2021 till och med den 18 oktober 2021. Styrelsen äger rätt att förlänga teckningsperioden.
  2. Teckningskursen ska vara 1,50 kronor per unit, motsvarande 1,50 kronor per aktie. Teckningsoptionerna ska ges ut utan vederlag. Överkurs ska tillföras den fria överkursfonden.
  3. Teckning kan enbart ske i units och således inte av aktier och teckningsoptioner var för sig. Tilldelning får enbart ske i units. Efter emissionens genomförande kommer dock aktierna och teckningsoptionerna att skiljas åt.
  4. Betalning av units ska ske kontant. Betalning av units som tecknas med företrädesrätt ska ske samtligt som teckning sker under perioden från och med den 4 oktober 2021 till och med den 18 oktober 2021. Betalning av units som tecknas utan företrädesrätt ska ske senast tre (3) bankdagar efter att tilldelningsbesked skickats till tecknaren. Styrelsen har rätt att förlänga betalningsperioden.
  5. De nya aktierna ska berättiga till utdelning första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter att nyemissionen har registrerats hos Bolagsverket och blivit införda i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken.
  6. Varje teckningsoption berättigar till teckning av en (1) ny aktie till en teckningskurs motsvarande 70 procent av den volymvägda genomsnittliga betalkursen för Bolagets aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market under perioden från och med den 12 september 2022 till och med den 23 september 2022, dock lägst 1,00 SEK (aktiens kvotvärde) och högst 2,25 SEK.
  7. Nyteckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptionerna kan ske under perioden från och med den 27 september 2022 till och med den 11 oktober 2022. Överkurs vid nyteckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptionerna ska tillföras den fria överkursfonden. Teckningsoptionerna är föremål för ytterligare villkor, inklusive sedvanliga omräkningsvillkor.

Styrelsen, eller den styrelsen utser, har rätt att vidta smärre justeringar av ovanstående beslut som kan visa sig erforderliga i samband med registrering hos Bolagsverket eller i förhållande till Euroclear Sweden AB.

Punkt 8 – Beslut om särskilt emissionsbemyndigande
Med anledning av den företrädesemission som Bolaget offentliggjorde genom pressmeddelande den 6 september 2021 har Bolaget inhämtat emissionsgarantier från investerare. För emissionsgarantierna utgår en avtalad garantiprovision om tio (10) procent av det garanterade beloppet i kontant ersättning eller tolv (12) procent av det garanterade beloppet i form av aktier. Bolaget upptog även en kreditfacilitet under första kvartalet 2021, enligt vilken återbetalning delvis kan ske genom kvittning i samband med nyemission.

I syfte att på ett tids- och kostnadseffektivt sätt fullgöra Bolagets åtaganden enligt ovan föreslår styrelsen att stämman beslutar om ett särskilt emissionsbemyndigande enligt nedan.

Stämman föreslås bemyndiga styrelsen att – vid ett eller flera tillfällen och längst intill nästkommande årsstämma – besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier samt att emittera teckningsoptioner i sådan utsträckning som från tid till annan är tillåten enligt bolagsordningen. Bemyndigandet ska dock endast kunna nyttjas (i) för en riktad emission av högst 4 666 666 aktier och 4 666 666 teckningsoptioner till utgivaren av den kreditfacilitet som Bolaget upptog under första kvartalet 2021 och i enlighet med det pressmeddelande som Bolaget offentliggjorde den 6 september 2021 och (ii) för en riktad emission av aktier och teckningsoptioner till de som ingått emissionsgarantier i den företrädesemission som Bolaget offentliggjorde genom pressmeddelande den 6 september 2021.

Nyemission av aktier, liksom emission av teckningsoptioner, ska kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt med eller utan bestämmelse om apport, kvittning eller andra villkor. Detta bemyndigande ska inte ersätta det bemyndigande som beslutades på årsstämman den 28 juli 2021.

Beslut enligt denna punkt kräver för dess giltighet att förslaget biträds av aktieägare representerande minst två tredjedelar (2/3) av såväl de vid stämman avgivna rösterna som de vid stämman företrädda aktierna.

ÖVRIGT
Aktieägares rätt att begära upplysningar
Aktieägare har av styrelsen och den verkställande direktören rätt begära upplysningar enligt 7 kap. 32 § aktiebolagslagen avseende förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen. Styrelsen och den verkställande direktören ska lämna ut sådana upplysningar om styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för Bolaget.

Begäran om sådana upplysningar ska lämnas skriftligen till Bolaget senast tio (10) dagar före stämman, d.v.s. senast den 13 september 2021, till Bolagets adress Södra Fiskartorpsvägen 20, 114 33 Stockholm eller via e-post till . Upplysningarna lämnas av Bolaget genom att de hålls tillgängliga på Bolagets webbplats (https://izafe.se) och hos Bolaget på ovan angiven adress senast fem (5) dagar före stämman, d.v.s. den 18 september 2021. Upplysningarna skickas även till aktieägare som begärt dem och som uppgivit sin adress.

Handlingar
Styrelsens fullständiga förslag till beslut samt övriga erforderliga handlingar finns tillgängliga på Bolagets hemsida (https://izafe.se) och sänds även de till de aktieägare som så begär och uppger sin postadress.

Behandling av personuppgifter
För information om hur dina personuppgifter behandlas i samband med bolagsstämman, se integritetspolicyn på Euroclear   AB:s webbplats, www.euroclear.com/dam/ESw/Legal/Integritetspolicy-bolagsstammor-svenska.pdf.

Antal aktier och röster
Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår per dagen för denna kallelse till 35 435 674, varav 600 000 A-aktier och 34 835 674 B-aktier. Det totala antalet röster i Bolaget uppgår till 40 827 700 röster där varje A-aktie berättigar till tio röster och varje B-aktie berättigar till en röst.


Stockholm i september 2021
iZafe Group AB
Styrelsen

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN OR INTO THE UNITED KINGDOM, THE UNITED STATES, CANADA, JAPAN, AUSTRALIA, HONG KONG, NEW ZEALAND, SWITZERLAND, SOUTH AFRICA OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL OR WOULD REQUIRE REGISTRATION OR ANY OTHER MEASURES.

The Board of Directors of iZafe Group AB (publ) (“iZafe” or the “Company”) has today, subject to the shareholders' subsequent approval, decided to carry out of an issue of units consisting of shares and warrants with preferential rights for existing shareholders of approximately SEK 53 million (the “Rights Issue”). The Rights Issue is covered to approximately 18 percent through subscription commitments and to approximately 82 percent through underwriting commitments and is thus covered to 100 percent in total through subscription commitments and underwriting commitments. Notice to the extraordinary general meeting will be published in a separate press release.

Summary

  • The Board of Directors of iZafe has resolved to carry out the Rights Issue of units consisting of shares and warrants of series TO10 which, when fully subscribed, initially can provide iZafe with approximately SEK 53 million before issue costs. The resolution is subject to approval from an extraordinary general meeting in the Company. Should the Rights Issue be oversubscribed, the Board of Directors may decide to issue additional units corresponding to a value of up to approximately SEK 7 million against payment by set-off directed to an issuer of a credit facility (the "Over-Allotment Issue").
  • In the event of full subscription and full exercise of all warrants of series TO10 in conjunction with offered units, the Company may be provided with an additional maximum of either approximately SEK 80 million or approximately SEK 90 million, depending on whether the Over-Allotment Issue is carried out.
  • The Rights Issue is covered to approximately 18 percent through subscription commitments and to approximately 82 percent through underwriting commitments. Thus, the Rights Issue is covered to 100 percent in total through subscription commitments and underwriting commitments.
  • All existing shareholders will receive one (1) unit right for each one (1) share owned on the record date, September 30, 2021. One (1) unit right gives the right to subscribe for one (1) unit. One (1) unit consists of one (1) newly issued share and one (1) warrant of series TO10. The subscription price per unit is SEK 1.50, corresponding to SEK 1.50 per share (the warrants are issued free of charge).
  • The subscription period for the Rights Issue will run from October 4, 2021 to October 18, 2021.
  • The subscription price for subscription of shares with the support of warrants of series TO10 corresponds to 70 percent of the volume-weighted average price paid for the Company’s shares on Nasdaq First North Premier Growth Market during the period from September 12, 2022 to September 23, 2022, but not less than SEK 1.00 (the share’s quota value) and not more than SEK 2.25.
  • The exercise period for subscription of shares with the support of the warrants runs from September 27, 2022 to October 11, 2022.
  • The Rights Issue is carried out in order to be able to produce, continuously develop, sell and market Dosell to partners and consumers on a long-term and large-scale basis.

Comment from the CEO
“We are facing a number of exciting business opportunities in the coming years and need to strengthen the company financially ahead of our impending offensive expansion. Finally, as a company, we can go from being a start-up to becoming a scale-up where we launch Europe's first consumer-adapted pharmaceutical robot in Sweden and soon in Italy. We also look forward to delivering significant volumes to our partners in the Nordic region and developing sales through these so that we can adapt quickly and agile based on the needs of public care. With one leg in the consumer market and the other in the corporate market, we need to ensure long-term production, development and warehousing to fundamentally change healthcare and digitize drug management for users who want to live a safe and independent life at home longer – today and in the future”, comments Anders Segerström, CEO of iZafe.

Background and rationale in summary
iZafe is a medical technology company that develops digital solutions for easier and safer drug handling at home. The Company’s products and services reduce the risk of incorrect medication, increase security for family and relatives, and relieve public care. The Company’s main product, Dosell, is a patented digital machine that is placed in the home or within healthcare and ensures that the user receives the right medicine at the right time.

For the past two years, iZafe has streamlined its operations, invested in product development and pilot projects, and established a partner network. Thus, the Company is well positioned to grow and capitalize on the major challenges facing society today; the population is aging, an increasing amount of people are living longer lives, and the prescription of medicines to people over the age of 65 is increasing. When the increased efforts of society to digitize care are now implemented, and measures to strengthen care for the elderly are intensified, iZafe has positioned Dosell as the clear alternative.

In the late spring of 2021, an upgraded version of Dosell was launched. Dosell 2.0 is a result of the ongoing work where iZafe, together with users, partners and participants in pilot studies, exchanged experiences and documented data that provided important information for the Company’s ongoing development process. In addition to previous capabilities, Dosell 2.0 has been supplemented to meet all Medical Device Regulation requirements and includes a host of improvements and new built-in features such as a safer and simpler process, rechargeable lithium-ion batteries, an updated Dosell app and updated design that makes the product more flexible and user-friendly.

In 2021, iZafe will also be the first supplier to market and provide a consumer version of a pharmaceutical robot with drug dispensing via sachets. With the launch of Dosell Consumer, a completely new market opens which consists of the approximately 200,000 people who already medicate via sachets and the approximately 500,000 people in Sweden who medicate manually, for example using dosages. The consumer version is a subscription service that provides the opportunity to subscribe privately to a pharmaceutical robot without being dependent on the care or home service providing the equipment.

In order to be able to produce, continuously develop, sell and market Dosell to partners and consumers on a long-term and large-scale basis, the Board for iZafe has now resolved to carry out the Rights Issue.

Terms for the Rights Issue
The Board of Directors of iZafe has resolved on the Rights Issue, subject to the subsequent approval from an extraordinary meeting in the Company, in accordance with the following main terms:

  • All existing shareholders will receive one (1) unit right for each (1) share owned on the record date, September 30, 2021, and one (1) unit right gives the right to subscribe for one (1) unit. One (1) unit consists of one (1) newly issued share and one (1) warrant of series TO10. The subscription price per unit is SEK 1.50, corresponding to SEK 1.50 per share (the warrants are issued free of charge).
  • The Rights Issue entails an issue of a maximum of 35,435,674 units, corresponding to 35,435,674 shares and 35,435,674 warrants.
  • Upon full subscription in the Rights Issue, the Company receives approximately SEK 53 million before issue costs.
  • The subscription period for subscription of units will run from October 4, 2021 to October 18, 2021.
  • Should the Rights Issue be oversubscribed, the Board of Directors may decide to carry out the Over-Allotment Issue of additionally not more than 4,666,666 units, corresponding to a value of up to SEK 7 million, directed to Formue Nord Markedsneutral A/S which provides the credit facility raised by the Company during the first quarter of 2021. Payment in the Over-Allotment Issue will be made by way of set off.
  • Through the Rights Issue, the share capital may increase by a maximum of SEK 35,435,674.00, from SEK 35,435,674.00 to SEK 70,871,348.00. If the Company carries out the Over-allotment Issue, the share capital may increase by a further maximum of SEK 4,666,666.00 to a total of a maximum of SEK 75,538,014.00. Upon full exercise of the warrants covered by the Rights Issue, the share capital may increase by an additional SEK 35,435,674.00. If the Over-Allotment Issue is carried out, the share capital can instead be increased by an additional SEK 40,102,340.00 as a result of full exercise of all warrants of series TO10.
  • The existing shareholders in the Company who do not subscribe for units in the Rights Issue will be subject to dilution. A fully subscribed Rights issue entails a dilution corresponding to 50.0 percent. If the Over-allotment Issue is carried out, the dilution amounts to approximately 53.1 percent. The maximum increase in the number of shares in the Company as a result of full subscription of the Rights Issue and full exercise of attached warrants of series TO10 may entail a total dilution of approximately 66.7 percent. The maximum increase in the number of shares in the Company as a result of full subscription in the Rights Issue and the Over-allotment Issue, including the exercise of all pending TO10 series warrants, may entail a total dilution of approximately 69.4 percent.
  • The exercise period for subscription of shares with the support of the warrants will run from September 27, 2022 to October 11, 2022.
  • The subscription price for subscription of shares with the support of warrants of series TO10 corresponds to 70 percent of the volume-weighted average price paid for the Company’s shares on Nasdaq First North Premier Growth Market during the period from September 12, 2022 to September 23, 2022, but not less than SEK 1.00 (the share’s quota value) and not more than SEK 2.25.
  • In the event of full subscription and full exercise of all warrants of series TO10 in conjunction with offered units, the Company may be provided with an additional maximum of either approximately SEK 80 million or approximately SEK 90 million, depending on whether the Over-Allotment Issue is carried out.
  • The warrants are intended to be admitted to trading on the Nasdaq First North Premier Growth Market after final registration with the Swedish Companies Registration Office.

Subscription commitments, underwriting commitments and lock up
The Rights Issue is covered to approximately 18 percent through subscription commitments and to approximately 82 percent through underwriting commitments. In total, 100 percent of the Rights Issue is covered by subscription commitments and underwriting commitments. The subscription commitments and underwriting commitments are not secured through bank guarantees, pledge or similar arrangements. Subscription commitments have been made by a number of existing shareholders in the Company (by, among others, Chairman of the Board Joachim Källsholm, Board member Richard Wolff, CEO Anders Segerström, CFO Ida Almgren, Sales Manager Tobias Johansson, former Chairman of the Board Carl Johan Merner and the Company’s founders Göran Sjönell and Sten Röing) as well as external investors. The underwriting commitments have been provided by external investors. For the underwriting commitments, an underwriting commission of ten (10) percent of the guaranteed amount in cash compensation or twelve (12) percent of the guaranteed amount in the form of shares is paid. The subscription price for any shares issued to underwriters shall correspond to the subscription price in the issue. No compensation is paid for the subscription commitments. Furthermore, the Company's CEO, Anders Segerström, has undertaken not to sell his shares in the Company for a period of 12 months through a so-called lock-up agreement.

Prospectus
An EU growth prospectus and application form will be available before the beginning of the
subscription period on the Company's website, www.izafegroup.com.

Timetable

September 28, 2021 Last day of trading in iZafe’s shares including the right to receive unit rights
September 29, 2021 Last day of trading in iZafe’s shares excluding the right to receive unit rights
September 30, 2021 Record date for obtaining unit rights. Shareholders who are registered in the share register kept by Euroclear Sweden AB on this day, receive unit rights for participation in the Rights Issue.
October 4 – October 13 2021 Trading in unit rights on Nasdaq First North Premier Growth Market
October 4 – October 18 2021 Subscription period for the Rights Issue
October 21, 2021 Estimated date for publication of issue results

Advisors
Mangold Fondkommission AB is the financial advisor to iZafe in connection with the Rights Issue. Eversheds Sutherland Advokatbyrå AB is the legal advisor to the Company in connection with the Rights Issue.

Important information
Release, announcement or distribution of this press release may, in certain jurisdictions, be subject
to restrictions according to law and people in those jurisdictions, in which this press release has been
announced or distributed, should inform themselves of and follow such legal restrictions. This press
release does not constitute an offer, or a solicitation of any offer, to buy or subscribe for any
securities in iZafe in any jurisdiction. Invitation to the persons concerned to participate in the Rights
Issue will only take place through the EU growth prospectus which the Company intends to publish
in connection with the Rights Issue.

This press release does not constitute or form part of an offer or solicitation to purchase or subscribe
for securities in the United States. The securities referred to herein may not be sold in the United
States absent registration or an exemption from registration under the US Securities Act of 1933, as
amended. The information in this press release may not be announced, published or distributed in
or into the United Kingdom, the United States, Canada, Japan, Australia, Hong Kong, New Zealand,
Switzerland, South Africa or in any other jurisdiction where the announcement, publication or
distribution of the information would not comply with applicable laws and regulations.

Within the European Economic Area, no offer is made to the public of securities in any country other
than Sweden. In other Member States of the European Union, such an offer may only be made in
accordance with the exceptions in the Prospectus Regulation (EU) 2017/1129.

This press release contains certain forward-looking information that reflects the Company’s present
view of future events as well as financial and operational development. Words such as “intend”,
“assess”, “expect”, “may”, “plan”, “believe”, “estimate” and other expressions entailing indications
or predictions of future development or trends, not based on historical facts, constitute forwardlooking
information. Forward-looking information is inherently associated with both known and
unknown risks and uncertainties as it depends on future events and circumstances. Forward-looking
information is not a guarantee of future results or development and actual outcomes may differ
materially from the statements set forth in the forward-looking information.

Stockholm, Sweden. iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading life science company in the digitalization of medication management has signed an exclusive collaboration agreement with Apoteket AB to introduce the medication dispensing robot Dosell on the consumer market in Sweden. iZafe Group, together with Apoteket, is creating a completely new private market for the integrated dispensing of medicines via Apoteket's dosing services Apodos and DosPac in combination with the medication dispensing robot Dosell.

iZafe Group and Apoteket have identified an increased need to simplify the process of medication management. The medication dispensing robot Dosell in combination with Apodos or DosPac now creates the conditions for a simpler, more independent and safe medication by delivering the medicines pre-sorted and at the same time by reminding the user when and which medication to take.

“It is well known that incorrect medication can have devastating effects on the individual's health if a dose is taken at the wrong time, not taken at all or if medications that can be harmful if taken together are combined. Through the concept of dose-packaged medication in sachets, the user gets their medication pre-sorted and in daily dose bags, which ensures that the medication is correct while the user does not have to spend time handling and sorting tablets in, for example, a pill organizer. Dosell then helps the user to manage the medication as prescribed", comments Anders Segerström, CEO of iZafe Group. "The fact that we have signed an agreement with Apoteket shows that our strategic decision to launch a consumer version of Dosell was completely right and paves the way for a broad launch to consumers together with Sweden's leading pharmacy chain."

The consumer-adapted version of Dosell is based on iZafe Group's professional solution and developed in a way that makes it possible for users and relatives to administer medication and ensure the correct dosage using sachets from all suppliers on the market, without being dependent on healthcare staff and without requiring a prescription for the service. The user or relative is also given the opportunity to receive SMS reminders to their mobile phone if the medicines have not been taken on time.

Apoteket's unique market position as one of the leading suppliers of sachets creates a direct market for the over 200,000 people who currently medicate via sachets. The common goal is to offer the service to these and to address the people who administer their medication on their own. Dosell Consumer is also aimed at relatives who want to ensure that relatives take the right medicine at the right time for increased well-being and to minimize the risk of incorrect medication.

“We want to create the opportunity for those who take daily medication at home to get their medication in order. With the help of sachets, the user gets their medicines pre-sorted and quality-reviewed by a pharmacist, which gives them the reassurance of knowing that it will be right. The medication-dispensing robot Dosell works with the sachets to provide daily reminders and simplify the handling of the medication. Additional security is provided as the user, relatives or others can receive notifications via SMS if a dose is not taken”, says Magdalena Borg, Business Area Manager Dos Apoteket AB.

About the agreement
On June 14, 2021, iZafe Group and Apoteket AB signed a letter of intent agreeing to investigate the possibility of introducing the consumer version of Dosell via Apoteket's channels. Today's agreement, which is a result of these negotiations, means that Apoteket AB receives the excluse rights for the sale and distribution of the medication dispensing robot Dosell in Sweden via its own channels. iZafe Group and Apoteket will work together closely to maximize the opportunities to inform potential customers across all available channels. Dosell Consumer will be available for delivery via Apoteket in October 2021.

About Dosell Consumer
Dosell Consumer and the Dosell app are a consumer-adapted version of iZafe Group's professional solution and designed so that users and relatives can administer medication themselves and ensure the right dosage without being dependent on healthcare staff and without requiring a prescription for the service. Dosell Consumer is compatible with all dose bags on the market.

About Apoteket AB
Apoteket AB is Sweden's largest pharmacy chain and a state-owned company trading in pharmaceuticals in Sweden. Apoteket operates approximately 400 pharmacies in Sweden.

In addition to the pharmacy business, Apoteket also offers drug supply with associated pharmacy services to hospitals, health centers, dental clinics, municipal units, and private care companies and works with health services for employers via so-called Hospital Pharmacies and has ApoDos operations in Sweden.

Apoteket DosPac is a service whereby medicines are pre-sorted, dosed, and packaged in daily dose bags. Each bag contains the medicines to be taken at the same time. Each bag is labelled with personal information and details about what the bag contains and when the medicine is to be taken.

Read more about DosPac: https://www.apoteket.se/dospac/

Beatrice Backman, press contact Apoteket
Phone number: 073-069 27 04
E-mail:

iZafe, utvecklaren av dospåsautomaten Dosell, lanserade under augusti den nya versionen Dosell 2.0 och står nu redo för att skala upp bolagets produktionskapacitet. Under juni ingick bolaget även i en avsiktsförklaring med apotekskedjan Apoteket AB om den nya konsumentversionen som väntas lanseras under september. Fram tills dess utvärderas Dosell Konsument i ett pilotprojekt med 20 användare och har hittills mottagit positiva omdömen. Försäljningen väntas därmed dra igång under andra halvan av året. 

I slutet av juli inkom ett förslag på en ny ledning från mer än 10 procent av aktieägarna. Förslaget röstades igenom och till nästa årsstämma 2022 består styrelsen av: Joachim Källsholm (styrelseordförande), Göran Hermanson (omvald), Dr. B.-O. Ahrstrom (styrelseledamot) och Richard Wolff (styrelseledamot). Samtliga har gedigen erfarenhet inom affärsutveckling och väntas således kunna bistå med kunskap kring försäljningen av Dosell.

Mangold värderar iZafe med en DCF-modell och ett avkastningskrav om 14,5 procent. Försäljningsestimaten som presenterades i den tidigare analysen har justerats ned något på grund av avsaknaden av ordrar under det första halvåret. Riktkursen revideras således till 4,40 kr per aktie, motsvarande en uppsida om drygt 95 procent. Rekommendation Köp återupprepas.
 

Stockholm, Sverige – iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – presenterar idag, 4 augusti, sin rapport för andra kvartalet 2021.

Finansiell utveckling i sammandrag

  • Nettoomsättningen för kvartalet uppgick till 12 (3 681) TSEK. Kvartalets omsättning utgörs av intäkter hänförliga till försäljning av Dosell. Tidigare år inkluderades även intäkter hänförliga till det sålda affärsområdet Security.
  • Rörelseresultat för kvartalet uppgick till –7 962 (-5 100) TSEK.
  • Resultat efter finansiella poster för kvartalet uppgick till
    -8 258 (-5 359) TSEK.
  • Periodens kassaflöde uppgick till -5 400 (0) TSEK.
  • Resultat per aktie för kvartalet före / efter utspädning uppgick till -0,2 (-0,2) SEK.
  • Eget kapital per aktie uppgick vid periodens slut till 0,4 (0,8) SEK.
  • Soliditeten vid periodens slut uppgick till 39,5 (51,6) procent.

Viktiga händelser under kvartalet

  • iZafe Group emitterade 1 000 000 teckningsoptioner (TO9) i samband med upphandling av en kreditfacilitet under april 2020. Samtliga teckningsoptioner tecknades, vilket tillför iZafe Group 2,6 MSEK före emissionskostnader.
  • Som ett resultat av iZafe Groups framgångsrika pilotprojekt under 2020 tillsammans med partners inkom förhandsbeställningar på 450 läkemedelsrobotar av Dosell 2.0 som under första kvartalet utvecklats och under andra kvartalet producerats för att levereras löpande.
  • Dosell har registrerats hos Läkemedelsverket och certifierats under MDR vilket intygar att produkten fortsätter att motsvara EU:s grundläggande hälso-, miljö- och säkerhetskrav.
  • iZafe Group har lanserat en uppdaterad och uppgraderad version av den redan ledande läkemedelsroboten Dosell. Dosell 2.0 är ett resultat av det löpande arbetet där iZafe Group tillsammans med brukare, partners och deltagare i pilotstudier utbytt erfarenheter och dokumenterat data som gett viktig information till iZafe Groups löpande utvecklingsprocess.
  • iZafe Group har inlett en andra testperiod med konsumenter och potentiella användare av Dosell för att under våren 2021 börja leverera en konsumentnära version av tjänsten. Flera hundra personer anmälde intresse för att delta i testperioden eller för att få förtur att köpa Dosell Konsument vid lansering.
  • iZafe Group har ingått avsiktsförklaring med Apoteket AB för att introducera Dosell på konsumentmarknaden i Sverige exklusivt via Apoteket AB:s kanaler. Avtalet med Apoteket och med deras unika marknadsposition som en av de främsta leverantörerna av dospåsar på den svenska marknaden skapar en direktmarknad mot de fler än 200,000 personer som idag medicinerar via dospåsar från bland annat Apoteket.

Viktiga händelser efter kvartalets utgång

  • Pilotprojektet med konsumenter har utvärderats positivt – konsumentversionen av läkemedelsroboten Dosell prisas som trygg och enkel. Med utvecklingen av konsumentversionen av Dosell i Sverige är det denna version som under 2021 lanseras även i Italien.
  • iZafe Group har haft årsstämma som resulterade i en fortsättningsstämma där en större andel aktieägare önskade en alternativ styrelse vilken röstades igenom.

VD har ordet
Under årets andra kvartal har vi haft ett utpräglat fokus på produktionen av Dosell 2.0 där vi arbetat noggrant för att skapa oh uppnå en kvalitativ produktionslinje med automatiska tester för att säkerställa att samtliga Dosell-enheter som produceras håller samma goda funktion och höga kvalité. Under kvartalet har vi genomfört de första leveranserna av de 450 förbeställda enheterna till samtliga partners vilka kommer implementeras i verksamheter direkt efter sommaren. Därutöver ser vi mycket positivt på lanseringen av Dosell Konsument, då vi genom den kan erbjuda alla möjligheten att få bättre koll på sina läkemedel. Vi kommer investera i en massiv lanseringskampanj som inkluderar en rad marknadsaktiviteter för att bygga upp kännedom kring tjänsten. Jag kan konstatera som jag gjort tidigare att med den svenska hemmamarknaden med 200 000+ användare av dospåsar samt de 500 000+ som medicinerar manuellt via exempelvis dosetter, utgör en mycket betydande potential för oss nu när samtliga dessa grupper kan börja använda Dosell för att öka kontrollen, bli påmind om de dagliga doserna och förstärka följsamheten av ordinationer.

Under vår årsstämma som resulterade i en fortsättningsstämma önskade en större andel aktieägare en alternativ styrelse, vilken också röstades fram som ny styrelse vid fortsättningsstämman. Jag är nöjd att presentera den nya styrelsen som med breda erfarenheter och rätt kompetenser kommer kunna stötta mig och organisationen att nå vår fulla potential. Samtidigt vill jag tacka vår tidigare styrelse för deras gedigna arbete som tillsammans med mig och ledningen tagit oss dit vi är idag, mer redo för tillväxt än någonsin tidigare. Jag kommer tillsammans med ledningen och styrelsen snarast se över vår långsiktiga strategi för att vi som bolag i framtiden skall fortsätta växa både organiskt och via förvärv. Ett stort fokus kommer även vara att tydligare förklara för er aktieägare vart vi ska och hur vi ska ta oss dit.

Med en åldrande och växande befolkning, och krav på utbyggd vård, behöver samhället jobba effektivare för att skapa en smartare välfärd. En mycket viktig del i ambitionen är att i större utsträckning erbjuda vård i hemmet genom digitala hjälpmedel och egenmonitorering. Dosell 2.0 och konsumentversionen av densamma är redan utrustade för att stödja den vidareutveckling vi ser framför oss och som innebär att Dosell blir ett nav i en digital vårdavdelning i hemmet där sensorer och analysinstrument introduceras genom egna lösningar och genom integrationer med partners befintliga lösningar på marknaden. Därmed kan läkare ge individanpassade behandlingsinstruktioner och säkerställa att rätt justerad läkemedelsdos alltid lämnas ut till patienten via Dosell. Den nya tekniken vi ser framför oss höjer patientsäkerheten avseende dosering och distribution av läkemedel ytterligare. För vården innebär det att man mer effektivt kan behandla, följa upp och sätta in åtgärder för patienter. Med hjälp av våra aktuella patent och inlämnade patentansökningar har vi ett viktigt skydd i ett stort antal länder, inklusive Sverige, Europa och USA för vidareutvecklingen av Dosell som digital plattform. I linje med vår vision undersöker vi lämpliga förvärv som kan komplettera dagens produktportfölj och stärka vår position på marknaden ytterligare för att revolutionera vården, framför allt i hemmet och då främst för de äldre, multisjuka och multimedicinerande patienterna.

Det finns en uppsjö av statistik som reflekterar efterfrågan på digitala hjälpmedel för att göra läkemedelshanteringen enklare och säkrare. Till exempel visade en Sifo-undersökning om läkemedelsanvändning bland äldre att 43 procent av äldre mellan 75 och 80 år någon gång har felmedicinerat (2019). Det absolut vanligaste är att man glömmer att ta sina läkemedel. Kombinationen av dosförpackade läkemedel och en läkemedelsrobot underlättar för äldre och gör medicineringen i hemmet säkrare då tjänsten bidrar till en bättre följsamhet inte minst för de som multimedicinerar.

Utmaningen under pandemin har varit att kommunerna tvingats prioritera insatser kopplade till pandemin före införande av digitala hjälpmedel. Det positiva är att vi under pandemin och under den stundande återhämtningen har fokuserat på att bygga upp ett kraftigt ökande intresse inom vården som vi ser fram emot att leverera mot när samhället och vården återgår till ett normalt läge. De främsta anledningarna till att vi valt att lansera en konsumentversion av Dosell är att vi vill kunna erbjuda en lösning på läkemedelsproblematiken som finns i samhället, samt att vi vill kunna öka våra försäljningsvolymer oberoende av kommunernas arbete med införande av digitala hjälpmedel.

Vi kommer framöver lägga stor vikt på att utbilda marknaden i fördelarna med digital dosdispensering genom en läkemedelsrobot. Vi har stora förhoppningar att kunna träffa både existerande och potentiella kunder och partners fysiskt så snart samhället tillåter. När vi offentliggjorde att vi ska lansera en konsumentversion av Dosell fick vi in flera hundra intresseanmälningar från personer och anhöriga som vill testa produkten före lansering i ett pilotprojekt för konsumenter. Testperioden har gjort att vi kunnat identifiera förbättringsområden kring tjänsten från ett användarperspektiv som kommer ligga till grund för den slutliga produkt som lanseras.

Med utvecklingen av konsumentversionen av Dosell i Sverige är det denna version som kommer lanseras även i Italien. Samtidigt ser vi att konceptet dospåsar sprider sig med oförminskad kraft i Europa. Vi har byggt upp en kraftfull kapacitet internationellt genom vårt breda partnernätverk, och validerat Dosell med dospåsar från majoriteten av de stora leverantörerna av dospåsar vilket gör att vi snabbt och smidigt kan vinna ny mark i takt med den accelererande spridningen. I närtid är vårt främsta fokus dock att skala upp produktionen på de marknader där vi i nuläget är etablerade men från ett större perspektiv ser vi härnäst stor potential i Spanien och i Portugal där samma maskiner för dospaketering används som i Italien.

Jag vill rikta ett stort tack till alla aktieägare för ert stöd i vårt arbete att utveckla marknadens enklaste och säkraste läkemedelsrobot som dessutom lever upp till de högt ställda kraven för att klassas som en medicinteknisk produkt. Vi är verksamma i en bransch som kräver tålamod men jag kan konstatera att vi nu utvecklat och lanserat Dosell 2.0 i helt rätt tid för när samhället börjar återgå till normalläge och satsningarna på att införa digitala hjälpmedel återupptas. Vi bygger samtidigt vidare på de möjligheter den konsumentnära produkten skapar, där vem som helst kan abonnera på en läkemedelsrobot för att få bättre koll på sina läkemedel. Efter vår kommande lanseringskampanj av konsumentversionen ska det inte ha undgått någon vilken viktig och fantastisk produkt Dosell är!

Den 28 juli 2021 höll iZafe Group AB (publ) sin fortsatta årsstämma. Nedan följer en sammanfattning av beslut tagna vid stämman. För fullständiga detaljer avseende samtliga beslut hänvisas till beslutsunderlag till stämman tillgängligt på bolagets webbplats www.izafegroup.com

Årsredovisning
Beslutades att fastställa resultat- och balansräkning för moderbolaget och koncernen för räkenskapsåret 2020. Beslutades vidare att ingen utdelning skulle ske och att årets resultat överförs i ny räkning.

Ansvarsfrihet
Styrelseledamöterna Thomas Ahlerup och Ludvig Arbin beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2020.

Styrelsearvode och styrelse 
Det beslutades om styrelsearvode i enlighet med valberedningens förslag.
Beslutades, i enlighet med förslag från aktieägare som offentliggjordes den 20 juli 2021, att välja Joachim Källsholm, Göran Hermansson, Dr. B.-O. Åhrström och Richard Wolff till styrelseledamöter för tiden fram till nästa årsstämma. Joachim Källsholm valdes till styrelsens ordförande. 

Bemyndigande
Beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler motsvarande högst 10% av antalet utestående aktier i bolaget vid den tidpunkt då styrelsen första gången utnyttjar bemyndigandet

Bolagsordning
Beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om ändring av bolagsordningen.

Stockholm, Sverige – iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – ett ledande Life-Science bolag inom digitalisering av vården meddelar att styrelsen för iZafe Group har idag mottagit förslag på ny styrelse inför fortsättningsstämman den 28 juli från aktieägare representerande mer än tio procent av aktierna och rösterna i iZafe Group. Dessa aktieägare föreslår att styrelsen ska bestå av Joachim Källsholm, Göran Hermansson, Dr. B.-O. Ahrstrom och Richard Wolff.

Ägargruppen som lägger fram förslaget meddelar i samband med det att de ämnar rösta för punkt nr 11 i dagordningen, ändring av bolagsordningen.

De föreslagna kandidaterna för den alternativa styrelsen är listade nedan.

Joachim Källsholm
Styrelseordförande
Född 1964

Joachim har varit verksam inom Securitas koncernen i över 35 år tidigare med VD poster där Joachim senast var VD för den svenska verksamheten med en omsättning på 5,2 mdr och 10 000 anställda under de senaste 11 åren. Innan dess divisonsansvarig för små och medelstora kunder inom det mobila segmentet. Även tidigare positioner som regions och försäljningschef. Verkar med styrelsepositioner i Svenskt näringsliv, Sweboat, Säkerhetsföretagen, BYA samt Säkerhetsgymnasiet.

Oberoende i förhållande till större aktieägare och Bolaget eller bolagsledningen. Joachims direkta och ev indirekta innehav: 0 st B-aktier.

Göran Hermanson (omval)
Vice styrelseordförande, styrelseledamot sedan 2019
Född 1953

Göran har lång erfarenhet av marknaden för säkerhets- och trygghetslösningar. Hans karriär inom branschen påbörjades 1989 då han var med och byggde upp Securitas Direct, idag Verisure. Göran har varit ansvarig för affärsutveckling för verksamhetsområdet Care, som utvecklar larmlösningar för äldre som vill leva ett aktivt och oberoende liv i sitt hem.

Oberoende i förhållande till större aktieägare och Bolaget eller bolagsledningen. Görans direkta och ev indirekta innehav: 760 000 st B-aktier.

Dr. B.-O. Ahrstrom
Styrelseledamot
Född 1971

Erfarenheter kring strategiutveckling, omorganisation, refinansiering, omstrukturering, genomförande och överlämnande.
Tidigare Ledning av företag med 500+ anställda och försäljning överstigande 600 miljoner US $.
Genomförande av investeringar uppgående till flera hundra miljoner US $.
Ingenjörsvetenskap, produktutveckling, forskning och utveckling, innovationshantering, digitalisering.
Innehar tre världspatent och nominering till det ryska statspriset 2015 (V. V. Putin).

Oberoende i förhållande till större aktieägare och Bolaget eller bolagsledningen. B.-Os direkta och ev indirekta innehav: 0 st B-aktier.

Richard Wolff
Styrelseledamot
Född 1975

Jurist med inriktning mot immateriella rättigheter, kommersialisering av immateriella rättigheter och affärsjuridik. Stor erfarenhet som bolagsjurist och konsult men även affärsutveckling och start-up, scale-up världen. Lång erfarenhet från patentbyrå, advokatbyrå, IoT/M2M, Director Legal på Tele2 IoT AB, vice-VD på Wyless Plc, Vice-VD på Valea AB (nuvarande).

Oberoende i förhållande till större aktieägare och Bolaget eller bolagsledningen. Richards direkta och ev indirekta innehav: 0 st B-aktier.

Stockholm, Sweden – iZafe Group AB (publ.) (NASDAQ First North: IZAFE B) – a leading Life Science company specializing in healthcare services digitalization announces the opportunity for shareholders, media, and other stakeholders to ask company-related questions in connection with its second quarter report. The report will be available to the public on August 4, 2021 at 08:30 (8:30 a.m.) CET.

Questions will be answered by Chief Executive Officer Anders Segerström and published on August 6, 2021 on iZafe Group's investor site under the heading Financial Reports, Investor Questions.

Please send your questions tobefore 10:00 (10 a.m.) CET on August 5, 2021.

Erik Gillsbro began his employment at iZafe Group as product owner for Dosell in April 2021. He has had an intensive learning period and has already been maximally involved in the upcoming launch of Dosell Consumer, the development of Dosell 2.0 and the work to obtain MDR certification when MDR replaced MDD (which means that Dosell continues to be approved according to the EU regulation on medical devices that ensures the safety and performance of medical devices). Erik is 29 years old and has previously worked as an IT consultant in e-health, primarily in national projects to streamline and improve Swedish healthcare. He has studied the Medicine and Technology program at Lund University. In addition to working with Dosell, Erik enjoys cooking and sports, particularly football.

What made you apply for the job as product owner at Dosell?
I have had similar assignments as a consultant before and really enjoyed the role where I got to touch the areas of technology, project management, business development and strategy. Dosell as a product appealed to me a lot in that it facilitates everyday life and gives people a safer life. In addition, iZafe Group is a small company with big ambitions which I found extra exciting. I really look forward to being part of the journey and build the company.

What have been your focus areas?
It has been a lot of new exciting things to learn, but above all, the MDR certification and production of Dosell have been my biggest focus areas during the spring.

What challenges do you see that the introduction of medication robots in healthcare solves?
One of the most important challenges that Dosell solves is the adherence to medication, where Dosell is an excellent tool for taking the right medicine at the right time. Wrong medication is a common cause of hospitalizations today. In addition, Dosell also facilitates the daily work of, for example, home care staff by freeing up valuable time from medication handling.

What are your prospects for what the autumn will be like? What are you most looking forward to working with?
During the autumn it will be very fun to launch Dosell Consumer in Sweden, it is a big milestone for us to be the first business to launch and offer a medication dispensing robot for private individuals. I also look forward to developing new and innovative features for Dosell users.

How do you see the market in general with medication dispensing robots? Is it a market that is growing in the future and is now beginning to mature for digital aids?
The market for digital aids has grown strongly recently, not least during the pandemic we are still in, where the need has become even clearer. Even in the future, the need will remain as the demographic development means that we need to develop more innovative solutions to offer independent and humane healthcare to an aging population.

What is the useful effect of the product development that has been done since you entered the company? What results have been achieved after the first months?
The biggest challenge for me since I started has been to get Dosell 2.0 ready for launch and scale up production, which we succeeded in the spring. It has been an extremely intense and fun job to reach the goal. Concrete product development that we have done is to develop support for three more types of sachets in the Norwegian, Swedish, and Finnish markets and launched our application for the consumer version. So far, it has been a steep learning curve and I look forward to helping make Dosell the simplest and best medication robot on the market.

Why are sachets the safest way to medicate and would you describe the mechanics behind Dosell?
By taking medication through sachets, the user can be sure that they always contain correctly prescribed medicines, which creates security and reduces the administrative work around medicines. Together with Dosell, which ensures that the dose is delivered on time, you as a user get a system with high reliability.

How do you see investments and future developments to further develop the concept of automatic dose dispensing?
Compliance with prescribed drugs is generally low, where it would have been interesting to be able to offer additional solutions to more target groups where I mainly think of younger people with many prescribed medications.

How has the response been from the pilot project with consumers for Dosell?
I am happy to say that it has been thoroughly positive. Above all, we have noticed that the people who participated in the first test period during the spring and winter also wanted to participate during our second and most recent test period and expressed that they have missed their Dosell between the two test periods. It is this kind of feedback that makes me feel that we contribute to making people's lives better. We have also received concrete and good feedback from our test participants, which is incredibly valuable in our upcoming launch of the consumer version of Dosell this autumn.

What value do you think Dosell can create for the target groups relatives, care recipients, care providers and for pharmacies / partners who are resellers?
Dosell creates value in different ways for the different target groups, which makes it a very exciting product.

  • For relatives, security is created in that the right medicine is taken at the right time and if something goes wrong, you are made aware of it directly through Dosell's alarm functions.
  • The patient receives a simpler medication routine where you do not have to keep track of time and have the sachet cut straight away without having to use scissors or tear off the bag yourself.
  • Caregivers can remotely monitor the medication and can free up valuable time from medication management.
  • For partners, Dosell is a perfect piece of the puzzle in a larger ecosystem of growing welfare technology products where Dosell's price picture gives them a unique position in the market.
Webbdesign av Comlog Webbyrå Stockholm