Felsökning av personlarm i mobilen

Nedan ser ni dom vanligaste frågorna vi har när det gäller personlarm i mobilen. Skulle nedan ändå inte hjälpa så vänligen kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi er.

Hur ansluter jag extern larmknapp

Säkerställ att larmknappen blinkar rött och grönt genom att hålla inne den röda larmknappen länge. Va den redan igång så stängs den av och man behöver då hålla inne igen så den blinkar rött och grönt.

När larmknappen blinkar så gå in i applikationen och gå in under inställningar

Välj sedan anslut ny ”safeclick”

Hur ansluter jag ny Safeklick när befintlig redan finns

Se ”Hur ansluter jag extern larmknapp”

Strömsparläge? Av/på ?

Strömsparläge ”PÅ” innebär att följande funktioner är inaktiva som drar mycket batteri:
– Buffring av 60sek som skickas som ljudfil i samband med larm.
– Skickar med senast tagna bilder
Strömsparläge ”AV” innebär att ovan funktioner är aktiva.
Man kan välja mellan vilka tider strömsparläge skall vara på

Vad händer om jag larmar och inte har mottagning

Då larmar telefonen när den väl får mottagning.

Viktiga inställningar att kontrollera

Det är viktigt att applikationen alltid är igång i bakgrunden samt att alla tjänster är påslagna.
Är dom inte det så kan inte positionen komma in korrekt.

På Android så gå in på inställningar -> plats och välj sedan applikaitonen Personlarm. Där behöver följande inställningar finnas
Följande behörigheter skall vara aktiva:
Kamera
Kontakter
Lagring
Mikrofon
Plats
Sms
Telefon

Aviseringar:
Tillåtet

På iPhone så rekommenderar vi att följande görs:

Aktivera bakgrundsuppdatering:
Gå in på inställningar -> Allmänt ->Bakgrundsuppdatering -> Leta upp personlarm och aktivera detta

Aktivera tjänster:
Gå in på inställningar -> Leta upp Personlarm och där rekommenderar vi följande inställningar:
Plats: Alltid
Notiser: Brickor, ljud, Banderoller
Mobildata: Aktiverad

Felsökning av SRT personlarm

Innan ni skickar in enheten så vänligen gå igenom nedan steg då det brukar lösa dom flesta felanmälningar vi får in idag. Skulle det inte hjälpa så fyll i serviceanmälan längre ner med så tydlig beskrivning som möjligt

Enheten laddar inte

Prova byt dockstation, kabel eller att ladda enheten via USB-porten under luckan på sidan.

Går ej att slå på enheten

Prova ladda enheten i minst 3 timmar, testa slå på enheten igen

GPS lampan lyser/blinkar ej

Starta om enheten utomhus och vänta i ca 5 minuter

GSM lampan lyser/blinkar ejej

Testa byta till ett annat SIM-kort, kontrollera att PIN-koden till SIM-kortet är borttaget

GSM lampan lyser med fast sken

Kontrollera GSM täckningen i området

Enheten tjuter och går ej att stänga av

Kontrollera först att enheten är avstängd därefter tryck ner larmknappen och håll den nertryckt tills alla lampor slutat blinka och enheten slutar tjuta. Efter att enheten stängts av, se åtgärder ”GSM lampan lyser/blinkar ej”

Lamporna blinkar och går ej att stänga av

Se åtgärder ”Enheten tjuter och går ej att stänga av”

Larmar ej hos larmcentralen

Kontrollera att GSM lampan blinkar, om inte se åtgärd ”GSM lampan lyser/blinkar ej”

Visar ingen GPS position hos larmcentralen

Kontrollera att GPS lampan blinkar, om inte se åtgärd ”GPS lampan lyser/blinkar ej”

Kvarstår felet?

Skapa ett serviceärende för enheter som inte fungerar som dom ska. Innan du skapar ett ärende rekommenderar vi att du går igenom dom vanligaste felsökningarna ovan.

För att skapa ett serviceärende var god fyll i din kontaktinformation. Observera att den angivna leveransadressen används när enheten ska returneras efter slutförd reparation. Vi levererar ej till en boxadress.
Vill ni att vi fakturerar till en annan adress vänligen fyll i det.

Efter att ditt serviceärende har registrerats kommer du få en adress dit du ska skicka din produkt.

Formulär serviceanmälan







Beroende på om ni har serviceavtal eller inte så kan det tillkomma en extra kostnad.

Jag är medveten om att på de enheter som ej täcks av garantin kommer det tillkomma reparationskostnader.